تابناک مرکزی: رییس سازمان جهادکشاورزی با بیان اینکه تصمیماتی که در ستاد تنظیم بازار اتخاذ می‌شوند، لازم‌الاجراست، اظهار کرد: اخیرا نوساناتی درکشور بروز کرد که منجر به افزایش قیمت شد.
کد خبر: ۶۹۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 29 December 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از برنا؛ مجید آنجفی افزود: کاهش جوجه‌ریزی در50 روز اخیر کاهش تولید را رقم زد، اما آغاز مجدد جوجه‌ریزی باعث شده است که طی 10 روز آینده گوشت مرغ وارد بازار شود، همچنین تقاضای بالای در شب یلدا و عرضه کم گوشت به بازار نیز افزایش قیمت را منجر شد، اما در این شرایط به لحاظ قیمت استان مرکزی کمترین قیمت را تجربه کرد هرچند که مدافع قیمت بالای گوشت مرغ در استان نیستیم.

وی با بیان اینکه فرآیند و پیش‌بینی‌ها در خصوص قیمت گوشت مرغ کاهشی است و با جوجه‌ریزی از این شرایط عبور می‌کنیم و روند کاهش قیمت دنبال خواهد شد، افزود: مجوز توزیع گوشت مرغ منجمد با افزایش قیمت‌ها دریافت شد و به میزان نیاز و کشش بازار گوشت مرغ منجمد با قیمت 8900 تومان به بازار عرضه می‌شود.

آنجفی با اشاره به آغاز توزیع گوشت مرغ منجمد در استان که تا به تعادل رسیدن قیمت‌ها نیز روند توزیع ادامه خواهد داشت، در خصوص قیمت گوشت قرمز نیز بیان کرد: در کنار گوشت تازه قرمز، گوشت گوساله منجمد و گوشت گرم گوسفندی وارداتی با کیفیت و قیمت مناسب در استان توزیع شده است به طوری که استان کشور به لحاظ میزان توزیع گوشت قرمز وارداتی و منجمد جز 6 تا هفت اول قرار دارد.

وی اضافه کرد: قیمت گوشت گوساله برزیلی 29 هزار تومان است،  گوشت قرمز گرم وارداتی از روسیه، استرولیا و آسیای میانه با قیمت 34 تا 35 هزار تومان توزیع شد و گوشت گوسفندی منجمد نیز در حال توزیع است و این توزیع صرفا به جهت تعدیل قیمت‌ها انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: افزایش قیمت جهانی نهاده‌ها منجر به افزایش قیمت گوشت شده است که سعی می‌شود با این تزریق قیمت‌ها کاهش و به تعدیل برسد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار