تابناک مرکزی:عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: واگذاری اداره مدارس به بخش خصوصی خلاف اصل ۳۰ قانون اساسی مبنی بر رایگان بودن آموزش‌وپرورش عمومی است.
کد خبر: ۶۹۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 29 December 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از دیار آفتاب؛ علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛ در خصوص واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی عنوان کرد: این کار خلاف اصل ۳۰ قانون اساسی مبنی بر رایگان بودن آموزش‌وپرورش عمومی است.

سلیمی بابیان اینکه دریافت هر نوع وجهی از دانش‌آموزان در مدارس دولتی خلاف قانون اساسی است٬ اظهار کرد: دولت طبق قانون موظف به تأمین هزینه‌های تحصیل افراد از مقطع ابتدایی تا پایان دوران متوسطه است.

وی ادامه داد: پولی شدن مدارس دولتی و به‌طور حتم زمینه‌ساز فشار بر مردم و مشکلات عدیده والدین با گردانندگان مدارس می‌شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته مسئولین دولتی در نظر دارند تا علاوه بر این ۱۰ درصد، ۵۰ درصد معلمان را به‌صورت خرید خدمتی استخدام کنند.

سلیمی ادامه داد: آموزش‌وپرورش بنگاه اقتصادی نیست و نباید به آن نگاه اقتصادی کرد. این مجموعه محل تربیت انسان تراز جمهوری اسلامی است و به نظر می‌رسد این تصمیمات حتماً باید اصلاح‌شده و به این نحو قابل دفاع نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده مخالف واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی هستم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار