با حضور دانش آموزان؛
تابناک مرکزی: مراسم روز جهانی معلولین با شعار توانمندسازی افراد دارای معلولیت با اطمینان از مشارکت و برابری در اراک برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 05 December 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ همایش روز جهانی معلولین با حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه شهر اراک و خانواده آنها، در کانون امام علی (ع) برگزار شد.

 به گفته رئیس اداره استثنایی آموزش آموزش و پرورش استان مرکزی، همایش روز جهانی معلولین، با هدف  آگاهی بخشی در سطح جامعه نسبت به معلولیت، حقوق معلولین و برابری فرصت ها برگزار شد.

محمود عسکری گفت: شعار امسال روز جهانی معلولین "توانمندسازی افراد دارای معلولیت با اطمینان از مشارکت و برابری" انتخاب شده است.

محمود اللهیاری موسس انجمن حمایت از کودکان با نیازهای ویژه در اراک نیز در این مراسم طی سخنانی، گفت: روز جهانی معلولین فرصت مناسبی است تا توانمندی، ظرفیت‌ها و همچنین مسائل و مشکلات افراد معلول و انتظارات بر‌حق آنها در سطح جامعه منعکس شود.

وی افزود: آنچه که امروز در مساله توان یابی افراد دارای نیازهای ویژه مهم می باشد،  ضرورت اصلاح نگرش‌های نامناسب حاکم بر جامعه نسبت به افراد دارای معلویت می باشد.

اللهیاری با اشاره به نقش موثر والدین در ارتباط با معلولین بیان داشت: آگاهی، اصلی‌ترین پل ارتباطی میان خانواده و فرد معلول است .

وی تصریح کرد: آموزش خانواده‌ها در خصوص شیوه‌های ارتباط مؤثر با افراد معلول با عنایت به خصوصیات روان‌شناختی این افراد، ضرورتی انکارناپذیر است که می‌بایست به منظور توانمند سازی این افراد مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، اجرای سرود توسط گروه سکوت گویا متشکل از دانش آموزان آسیب دیده بینایی، شنوایی، ذهنی، جسمی – حرکتی و سندرم داون شاغل به تحصیل در مدارس استثنایی و عمومی و مربیان زبان اشاره، اجرای نمایش  توسط دانش آموزان با نیازهای ویژه و برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله  تئاتر، مسابقه و موسیقی و ... از دیگر برنامه های این همایش به منظور ایجاد لحظات شاد برای دانش آموزان بود.

همایش بزرگداشت روز جهانی با همت آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی ، انجمن حمایت از کودکان با نیازهای ویژه و  گروه های هنری برگزار شد.

در کشور ما 12 آذر ماه روز جهانی معلولان است که به همین مناسبت ۱۰تا۱۶ آذر ماه به عنوان هفته معلوملین نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار