استاندار مركزی در ديدار با سفير اتريش مطرح كرد:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی در ديدار با سفير اتريش گفت: اتحادیه اروپایی بر سر تعهدات خود در برجام ایستاده و این مسئله نباید تنها شعاری باشد بلکه مردم ایران انتظار دارند این اتحادیه به صورت عملی تعهدات خود را در این معاهده بین المللی پیاده کند.
کد خبر: ۶۸۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 05 December 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ آقازاده استاندار مرکزی در دیدار با سفیر اتریش ، گفت: جای امیدواری است که اتحادیه اروپا بر سر تعهدات خود در معاهده برجام ایستاده و این مسئله نباید تنها شعاری باشد بلکه مردم ایران انتظار دارند این اتحادیه به صورت عملی تعهدات خود را در این معاهده بین المللی پیاده کند.

آقازاده ستاندار مرکزی  اظهار کرد: اتریش از جمله کشورهای اروپایی است که بیش ازیک قرن رابطه اقتصاد و تجاری با ایران داشته و با توجه به ظرفیت های 2 کشور امکان افزایش این مناسبات وجود دارد.

سید«علی آقازاده» افزود: جمعیت جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته حدود 2 و نیم برابر افزایش یافته که این مهم به معنای بالا رفتن شمار نیروی انسانی جوان و با استعداد است.

وی ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف علمی و فناوری به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است که این مهم می تواند زمینه ساز افزایش هرچه بیشتر روابط تجاری بین ایران و اتریش باشد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: این استان با دارا بودن سه هزار واحد صنعتی از ظرفیت مناسبی برای برقراری روابط تجاری و اقتصادی با استان های کشور اتریش برخوردار است.

آقازاده با یادآوری حضور کشور اتریش به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا، افزود: انتظار جمهوری اسلامی ایران از اروپا در زمینه عمل به تعهدات خود در برجام نسبت به گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در زمینه برجام عمل کرد آمریکا به صورت یک جانبه از این تعهد بین المللی خارج شد.

استاندار مرکزی گفت: جای امیدواری است که اتحادیه اروپایی بر سر تعهدات خود در این معاهده ایستاده و این مسئله نباید تنها شعاری باشد بلکه مردم ایران انتظار دارند این اتحادیه به صورت عملی تعهدات خود را در این معاهده بین المللی پیاده کند.

آقازاده افزود: اتریش به عنوان کشور پیشرو در دموکراسی و قوانین اروپا در این موضوع باید پیشقدم باشد.

وی ادامه داد: نیاز است برای افزایش روابط گردشگری و فرهنگی کارگروهی بین استان مرکزی و کشور اتریش تشکیل شود و زمینه آمادگی کامل وجود دارد.

استاندار مرکزی یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده سفرای بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اروپایی برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی با استان مرکزی سفر کرده اند.

یادآور می گردد دیدار با استاندار مرکزی، نشست با مسئولان شهرداری، بازدید از شرکت پتروشیمی شازند، نشست با فعالان اقتصادی و تجاری استان و شرکت در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت، ماشین آلات، ابزار صنعتی و صنایع معدنی از جمله برنامه های سفر سفیر اتریش به استان مرکزی است.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار