تابناک مرکزی: رئیس دادگستری شهرستان ساوه گفت: این شهرستان رکورددار بیشترین آمار فوتی متاثر از تصادفات درون شهری در سطح استان مرکزی است.
کد خبر: ۶۸۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 29 November 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، هادی ملکی در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان ساوه که با حضور اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی  با موضوع "تصادفات فوتی در شهرستان ساوه" در محل سالن جلسات ساختمان دادسرای ساوه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از معضلاتی که در شهرستان ساوه با آن دست به گریبان هستیم، تصادفات فوتی در سطح شهرستان و داخل محدوده شهری است.

وی ادامه داد: متاسفانه براساس آمار ثبت شده، شهرستان ساوه در حوزه تصادفات درون شهری رتبه اول را در سطح استان دارد که می‌بایست سریعاً تصمیمات منطقی و درستی در خصوص کاهش لطماتی که به سرمایه‌های جانی و مالی و خسارات جبران ناپذیری که به شرکت های بیمه و خدمات رسان وارد می‌شود، اتخاذ شود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان ساوه تصریح کرد: انتظار می‌رود با مواردی که در این جلسه مصوب خواهد شد و اقداماتی که صورت خواهد گرفت شاهد کاهش این تصادفات در سطح شهرستان باشیم.

دادستان و دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان ساوه نیز در این جلسه گفت: متاسفانه تصادفات فوتی درون شهری شهرستان ساوه ، 30 درصد از آمار کل استان را به خود اختصاص داده که اصلاً آمار خوبی نیست.

مجید علیپور عنوان کرد: در زمینه تصادفات برون شهری خصوصاً در اتوبان ساوه به همدان، با تصمیمات معقولی که در جلسات شورای پیشگیری شهرستان و جلساتی که با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان تشکیل شد، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و در حال حاضر وضعیت بهتری نسبت به گذشته را در کاهش میزان تلفات شاهد هستیم.

وی رشد آمار تصادفات درون شهری را یک معضل بزرگ در سطح شهرستان بیان کرد و افزود: لازم است با بررسی و ریشه یابی دقیق علل وقوع تصادفات درون شهری برای کاهش آمار وقوع آن سازوکار مناسب اتخاذ شود.

در ادامه این جلسه روسای ادارات اطلاعات‌، راه و شهرسازی و معاونت سپاه به بیان برخی نکات پیشگیرانه در کاهش آمار تصادفات درون شهری پرداختند.

پیگیری راه اندازی سریع رینگ شهری یا کمربندی ساوه، حضور پلیس در ساعات شب با توجه به وقوع حوادث در این زمان، اصلاح خط کشی معابر و بازنگری سرعت گیرها از نظر مکان، نوع و شکل هندسی و نیز دقت بیشتر در صدور گواهینامه رانندگی در آموزشگاه‌های رانندگی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

پس از بحث و بررسی پیرامون مسائل مطرح شده در این جلسه بر شناسایی مناطق حادثه خیز و رفع نواقص توسط شهرداری و پلیس راهور در کمترین زمان ممکن تاکید شد.

پیگیری راه اندازی هرچه سریعتر کمربندی دور شهر، انجام مقدمات لازم و اطلاع رسانی عمومی جهت جلوگیری از ورود کامیون به داخل شهر، پیگیری اجرای سریع مصوبه شورای تامین در خصوص راه اندازی دوربین های شهری و حل مشکل مخابراتی، اصلاح عملکرد چراغ قرمزها و مکان و شکل هندسی سرعت گیرها، اجرای قانون در زمینه واریز سهم شهرداری از جریمه‌های رانندگی، آموزش‌های فرهنگی همگانی و تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی آموزشی، نظارت و کنترل بیشتر بر تردد موتور سیکلت‌ها از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار