همزمان با سراسر کشور؛
تابناک مرکزی: مانور سراسری ایمنی و زلزله همزمان با سراسر کشور در مدارس سطح استان مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 29 November 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صداوسیما؛ بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار محله ایمن جامعه تاب‌آور در مدارس منتخب استان مرکزی برگزار شد.

با توجه به آسیب‌پذیری کودکان و نوجوانان در برابر صدمات ناشی از زلزله، بخش آموزش همگانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برای کاربردی کردن آموخته‌های دانش‌آموزان پیرامون زلزله، از سال 1374 اجرای مانور در سطح مدارس را طراحی کرده است که همه ساله در روز هشتم آذر ماه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، علوم، کشور و جمعیت هلال‌احمر و سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

در شهرستان ساوه این مانور در دبیرستان دخترانه آوا برگزار شد که دانش آموزان آموزش های لازم برای  اقدامات قبل، حین و بعد از زلزله را فرا گرفته و با روش های امداد و نجات و انتقال مصدومین و اطفاء حریق در زمان بحران نیز آشنا شدند.

 همچنین مانور زلزله و ایمنی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله در مدارس شازند، دبیرستان پسرانه شهید بهشتی شهرستان خنداب و  دبیرستان شهید چمران تفرش همزمان با سراسر کشور  برگزار شد.

دراین مانور دانش آموزان راه های نجات در هنگام زلزله را به کمک نیروهای امدادی هلال احمر یاد گرفتند.

هدف از برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس حفظ آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی، هماهنگی دستگاه‌ها، نهادهای عملیاتی و امدادی، بررسی میزان اثربخشی، کارآیی تیم‌های امدادی، افزایش مهارت‌ها و افزایش آگاهی دانش آموزان، اولیا و عموم مردم است.

براساس آخرین ویرایش استاندارد ۲۸۰۰ (آیین نامه زلزله ایران) استان مرکزی در محدوده شهر‌های با خطر زلزله نسبی متوسط و بالا قراردارد.

بر این اساس شهر‌های ساوه، رازقان، مامونیه، دلیجان، آشتیان جزء مناطق با خطر زلزله بالا هستندو شهر‌های کمیجان، داود آباد، مهاجران و نیم ور جزء مناطق با خطرنسبی زلزله هستند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار