رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت بازار مسکن تا چهار ماه آینده کاهش می‌یابد و سیر نزرولی باراز ارز در این فرآیند تاثیرگذار است.
کد خبر: ۶۸۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 27 November 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از میزان؛ محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به شرایط حال و آینده بازار مسکن در کشور،گفت: قیمت مسکن تا چهار ماه آینده کاهش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبات اقتصادی مهمترین عامل در کاهش قیمت مسکن در ماه‌های آینده است،اظهارداشت: در این بین البته مولفه‌های دیگری هم اثر گذار است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن تاکید بر این نکته که یکی از بخش‌های تأثیرگذار در ثبات اقتصادی، ثبات بازار ارز است،تصریح کرد:در شرایط کنونی شاهد روند کاهشی ارز هستیم و این مسئله می‌تواند در ماه‌های آینده در قیمت مسکن نیز اثر بگذارد.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه کاهش نرخ ارز تأثیر مستقیمی در کاهش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه محصولات وارداتی خواهد داشت،گفت:این مسئله در نهایت،کاهش قیمت مسکن را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  کاهش سوداگری و دلال بازی در بازار مسکن یکی دیگر از عواملی است که در ایجاد روند نزولی قیمت مسکن تاثیرگذار است،تاکید کرد:بر اساس آمار‌ها حدود ۷۰ درصد معاملات بازار مسکن در قالب سوداگری و دلال بازی صورت می‌گیرد که این مسئله موجب بروز تلاطم در تقاضا مسکن می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که تقاضا برای خرید مسکن بالا می‌رود،این مسئله بر افزایش چشمگیر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد، از این رو کاهش سوداگری منجر به کاهش قیمت مسکن در دراز مدت خواهد شد.

رضایی‌کوچی در تاریخ ۳۰ آبان به خبرنگار میزان گفت:کمیسیون عمران،سه شنبه ۶ آذر جلسه‌ای با مجموعه وزارت راه و شهرسازی خواهد داشت.

وی افزود:در این جلسه موضوعاتی از جمله تولید مسکن و افزایش تسیهلات برای وام مسکن مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد:همچنین در این جلسه مذاکراتی با وزیر راه و شهرسازی درباره تکمیل مسکن مهر خواهیم داشت.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از چهار میلیون خانوار نیاز به مسکن دارند گفت: مشکلات خانوار‌ها در حوزه مسکن اولویت اصلی کمیسیون قلمداد می‌شود تا پیرو آن افزایش تسهیلات برای وام مسکن را در جلسه با وزیر راه و شهرسازی پیگیری کنیم.

 انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار