تابناک مرکزی: مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: تلفات جاده‌ای استان مرکزی ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۶۸۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 18 November 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، احمد مرزبان در حاشیه جلسه کارگروه ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان در حوزه عمرانی استانداری در جمع خبرنگاران با اشاره به تلفات حوادث رانندگی اظهار داشت: آمار تلفات و مصدومان حوادث رانندگی در شهریور و 6 ماهه سال 97 در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، در حوزه درون شهری رو به کاهش بوده است اما این آمار در حوزه برون شهری 3.6 درصد و در حوزه روستایی 15.2 درصد و در مجموع  در کل کشور با رشد 1.7 درصدی متوفیان روبه‌رو بوده‌ایم.

وی افزود: در حوزه مصدومین 8.1 درصد افزایش داشته‌ایم، در مورد جایگاه استان در این 6 ماهه در حوزه درون شهری متاسفانه اوضاع خیلی خوبی نداریم، یعنی 45 نفر به 55 نفر افزایش پیدا کرده از نظر کاهش در رتبه بیست و هفتم قرار داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: در حوزه مصدومان نیز اوضاع رضایت‌بخشی نداریم و با 13.6 درصد افزایش، استان مرکزی دارای رتبه 23 در این زمینه است، تعداد مصدومان در سال گذشته حدود سه هزار و 450 نفر بوده امسال این آمار به سه هزار و 500 نفر افزایش یافته‌ است.

مرزبان تصریح کرد: سهم تلفات ما در استان 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری است، در حوزه برون‌شهری هشت درصد افزایش، در حوزه روستایی 50 درصد افزایش  و در مجموع، در تلفات برون‌شهری و روستایی حدود 10 درصد افزایش داشته‌ایم، از تیر اوضاع بدتر شده و تقریبا هر ماه ما افزایش تلفات داشته‌ایم.

وی ادامه داد: از لحاظ محوری، در اکثر محورهای شهری، افزایش تلفات داشته‌ایم، 9 محور شهری ما افزایش تلفات داشته‌اند، که اراک_سلفچگان، اراک_بروجرد، جاده قدیم ساوه_همدان، آزاد راه ساوه_همدان، آزاد راه ساوه_تهران، محور خمین_محلات، اراک_ازنا و محلات_دلیجان روند افزایشی داشته‌اند، که در این میان آزاد راه ساوه_تهران و ساوه_همدان وشهر سلبچگان افزایش بسیار زیادی داشته‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی عنوان کرد: سهم تلفات سر صحنه  استان مرکزی، بسیار بالاتر "به مقدار 10 درصد" از میانگین کشوری است، در برخورد با اجسام ثابت افزایش داشته‌ایم، در بحث برخورد با عابر پیاده نیز افزایش داشته‌ایم، که این آمار بیشتر در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.

مرزبان خاطرنشان کرد: 60 درصد تلفات ما مربوط به خودرو‌های سبک است، در بحث موتور سیکلت‌ها  و وانت‌بار تلفات رو به کاهشی داریم.

وی خاطرنشان کرد: ضربه به سر متوفیان موجب 69 درصد فوت در محل تصادف و 3 درصد حین انتقال و 28 درصد فوت در بیمارستان می‌‌شود، خونریزی موجب 46 درصد فوت در محل تصادف و چهار درصد حین انتقال و 50 درصد فوت در بیمارستان می‌‌شود، شکستگی بدن موجب 68 درصد فوت در محل تصادف و 2 درصد در حین انتقال و 30 درصد فوت در بیمارستان می‌شود.

آمار فوتی‌ها در سوانح جاده‌ای استان مرکزی 15 درصد رشد داشته است

همچنین ایرج کهریزی در جلسه کارگروه ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی در حوزه عمرانی استانداری  اظهار داشت: در حدود 83 درصد از تصادف مربوط به موتورسیکلت‌ها هستند، آمار هفت ماهه فوتی‌های ما 55 نفر بوده‌است که از این میان 22 نفر موتورسیکلت بوده‌اند، 22 نفر عابر پیاده، 4 نفر راننده خودرو و بخشی نیز سرنشین بوده است.

وی افزود: از این رقم، 45 درصد موتورسیکلت و 38 درصد عابر پیاده  از این 38 درصد عابر پیاده ما  58 درصد آن بالای 60 سال سن دارند، بیشترین تصادفات در اراک و ساوه است که 11 نقطه در شهرستان ساوه است که 60 درصد تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان مرکزی تصریح کرد: در بحث آمار فوتی هفت ماهه 15 درصد افزایش داشته ایم، در تعداد متوفیان 37 نفر معادل 14 درصد افزایش داشته‌ایم، تعداد مجموع تصادفات جمعی نیز هفت درصد افزایش داشته‌ایم، 31 درصد تصادفات در محورهای اصلی بوده، محورهای آزادراهی 20 درصد، بزرگراه 20 درصد، محورهای فرعی و روستایی 29 درصد است که درصد بالایی است.

کهریزی اضافه کرد: از بین وسایل نقلیه ، پراید با 21 درصد تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده است،انواع خودروهای سبک 17 درصد، کامیون و تریلی 16 درصد، پژو چارصد و پنج، 10درصد، پژو پارس 6 درصد، سمند 6 درصد،پیکان 5، انواع وانت 5 درصد و یک درصد عابر پیاده منجر به فوت شده است.

وی عنوان کرد: آزاد راه ساوه_تهران 32 نفر، آزادراه ساوه_همدان 27 نفر، اراک_سلفچگان 24 نفرجاده قدیم ساوه_همدان 16، دلیجان_محلات 14، اراک_توره 16، بوئین‌زهرا 13، ازنا 12 و زالیان 11 نفر از محورهای پرتصادف هستند.

رئیس پلیس راه استان مرکزی بیان کرد: بر اساس نوع پلاک، پلاک بومی استان 37 درصد و پلاک غیر بومی 55 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است، سرهنگ کهریزی بی‌توجهی به جلو با 59 درصد، انحراف 17 درصد ، رعایت نکردن حق تقدم هشت درصد ، تخطی از سرعت مجاز هفت درصد  و تغییر مسیر با سه درصد از دلایل تصادفات جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد.

کهریزی خاطر نشان کرد: 71 درصد متوفیان مذکر، 29 درصد متوفیان مونث بودند و آمار تصادفات در 12 شب تا چهار صبح 9 درصد، 4 تا هشت، هشت درصد،12 تا 14، 15 درصد 16 تا 20، 29 درصد، 20 تا  24، 15 درصد  بوده است. 

وی عنوان کرد: 5 کیلومتر از محور بیات خط‌کشی‌شده نیست، این محور 6 نفر کشته داده است و بسیار پرخطر است، خط کشی گردنه هندودر نیز انجام نشده است، محور جیریا نیز بعد ار آسفالت کردن خط‌کشی آن صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار