استاندار مرکزی:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: شرایط اولیه ی احراز پست شهرداری در کلانشهرها از نظر قانونی، داشتن مدرک فوق لیسانس، آشنابودن به امور مدیریت شهری و داشتن سابقه فعالیت در حوزه شهری است.
کد خبر: ۶۷۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 03 November 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ استاندار مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی، در خصوص شرایط احراز پست شهرداری اراک گفت: شرایط اولیه ی احراز پست شهرداری در کلانشهرها از نظر قانونی، داشتن مدرک فوق لیسانس، آشنابودن به امور مدیریت شهری و داشتن سابقه فعالیت در حوزه شهری است.

آقازاده افزود: شهرداری هاسازمان های درآمد_هزینه هستند و هیچ اعتبار تعریف شده دولتی ندارند مگر در مواقع خیلی استثنایی و در شرایط فعلی مدیریت درآمد و هزینه با دشواری هایی روبروست که مدیریت شهری را به یکی از پیچیده ترین نوع مدیریت های کشورتبدیل کرده است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: انتخاب شهردار ازسوی شورای شهر اراک نباید صرفا متکی به شرایط اولیه قانونی باشد و به شورای شهر توصیه می کنم همه جوانب مدیریت شهری را در انتخاب شهردار اراک لحاظ کنند تا برآیند تفکرات اعضاء شورا انتخاب گزینه ای مطلوب باشد.

وی تاکید کرد: درشرایطی که شهرداری هابا مشکلات مالی و برخی با بحران مالی مواجه هستند کسانی باید بر مسند امور قرار بگیرندکه بتوانند امورات جاری را بگذرانند و پروژه های عمرانی شهر را به اتمام برسانند. اگرمدیریتی توانمند, باظرفیت و خوش فکر مسندامور را در شهرداری اراک بدست بگیرد می تواند در همین شرایط بد مالی هم شهر را به خوبی اداره کند.

آقازاده خاطر نشان کرد: گزینه های مطرح شده برای تصدی پست شهرداری اراک افرادی دارای تجربه هستند و افراد دیگری هم می توانند در لیست گزینه های پیشنهادی قرار بگیرند. تا زمان انتخاب نهایی شهردار اراک ممکن است افرادی انصراف دهند یا اجماع کلی در خصوص برنامه های ارائه شده از سوی گزینه ها حاصل نشود و لیست گزینه های شهرداری اراک دچار تغییرات شود.

وی افزود: ازجمله مهم ترین اقدامات شهردار آینده اراک پایدار کردن درآمدها برای تامین هزینه های جاری شهرداری اراک با توجه به تغییرات قیمت ارز و مسکن و تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام شهرداری است.

آقازاده اعلام کرد: تعیین تکلیف پروژه 58متری و شروع این طرح یکی از مهم ترین مشکلات کاری شهردار آینده اراک است. پروژه 58 متری مورد تاکید قانون است و کار اجرایی پروژه باید با ایجاد کمترین مشکل برای اهالی محدوده طرح آغاز شود. منابع مالی خوبی با مشارکت بخش خصوصی و بانک ها برای اجرای طرح پیش بینی شده است و اگر شاهد هماهنگی صد در صدی شورای شهر و شهرداری باشیم اطمینان دارم قبل از پایان سال 97 می توانیم عملیات اجرای طرح 58 متری را آغاز کنیم.

وی عنوان کرد: شهردار و شورای شهر به رغم داشتن دیدگاه سیاسی باید در اداره شهر نگاه جامع و کاملی را از خود نشان دهند. اگر این امرتحقق پیدا نکند و نگاه به مدیریت شهری برای تحقق اهداف سیاسی باشد مردم و شهر دچار آسیب و مشکل می شوند.

استاندار مرکزی خاطر نشان ساخت: بر اساس قانون انتخاب شهردار بر عهده اعضاء شورایی است که با رای مردم انتخاب شده اند و شورای شهر در انتخاب شهردار باید به خواست مردم توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار