تابناک مرکزی: معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی بابیان اینکه پژوهش علمی در دانشگاه‌های استان با موضوع مواد مخدر انجام شده است گفت: کمپین مبارزه با مواد مخدر در استان مرکزی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 03 November 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، کیانوش امینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اراک با اشاره به موضوع مواد مخدر در استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌هایی که در شهرستان‌های استان انجام شده ماده مخدر گل بیشترین مصرف را در بین عموم مردم در سطح شهرستان اراک داشته‌ است.

وی افزود: با توجه به آمار شیوع شناسی ملی در سال94، ماده مخدره گل دومین مواد افیونی پس از تریاک است که با آن رقابت می‌کند و متاسفانه جوانان طیف بیشتر مصرف کننده این موادمخدر هستند.

امینی ادامه داد: وزارت علوم  سال گذشته پژوهشی در دانشگاه‌های استان مرکزی انجام داد که دانشگاه اراک، تفرش و صنعتی اراک در این پژوهش شرکت داشتند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ماده مخدر "گل" سبب تخریب سلول‌های مغزی انسان می‌شود که وابستگی روانی شدیدی را در فرد ایجاد می‌کند و اگر اکنون اقدامی برای پیشگیری و جلوگیری از مصرف این ماده‌ مخدر در بین عموم مردم انجام ندهیم تا 5 سال دیگر باید به این موضوع بپردازیم که مراکز بیماران روانی مزمن در سطح استان افزایش یابد و ساماندهی بیماران روانی را داشته باشیم.

امینی عنوان کرد: کمپینی برای مبارزه با ماده مخدره گل را تیرماه سال گذشته برگزار کردیم که به سبب اینکه جمعیت هدف ما که دانش آموزان و دانشجویان است در دسترس نبود، آذر ماه امسال اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد این کمپین را برگزار می‌کنیم و در صورت نبود شرایط مناسب به بهمن ماه موکول می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی افزود: رویکرد ما در این کمپین رویکرد سلامت‌نگر است نه خطرنگر، به این معنی که این رویکرد خطرنگر در هیچ جایی از دنیا پاسخ داده نمی‌شود و این ماده مخدر گل یک گیاه تغییر ژنتیک یافته بیشتر روی رویکرد‌های پیشگیرانه توجه می‌کنیم و این برای ما حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: برای پنج آسیب اصلی با اولویت اعتیاد باید کارهای بیشتری انجام داد تا بتوان با آن مقابله کرد اما جوامع اکنون به این نتیجه رسیدند که مقابله و مبارزه دیگر مقرون به صرفه نیست، از لحاظ هزینه، فعالیت و توجه به این نکته که در کشور ما شهدای زیادی در این راه و مبارزه با موادمخدر شهید شدند.

امینی اضافه کرد: بنابراین باید برنامه‌های پیشگیرانه داشته باشیم، برهمین اساس برنامه‌هایی را برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته‌ایم.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: ستاد اجرایی برنامه‌های مقابله‌ای با موادمخدر باید تشکیل شود که بر روی برنامه‌ها نظارت داشته باشد، برنامه‌هایی که در سطح کلان نوشته می‌شود، ممکن است اثر بخشی نداشته باشد، بنابراین ستاد اجرایی باید بر روی آن ها نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار