استاندار مرکزی در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه تاكيد كرد:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی با بیان اینکه 65 هزار طرح نیمه تمام استانی و 6 هزار طرح ملی در کشور وجود دارد گفت: دولت توان تامین منابع مالی برای تکمیل طرح های نیمه تمام را ندارد و باید از همه ظرفیت های قانونی برای کوتاه کردن زمان تکمیل طرح های نیمه کاره بهره جست.
کد خبر: ۶۷۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 26 October 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ استاندار مرکزی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی که در محل استانداری برگزار شد، گفت: 65 هزار طرح نیمه تمام استانی و 6 هزار طرح ملی در کشور وجود دارد که تکمیل آن ها نیازمند 600 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

آقازاده اظهار کرد: اعمال مواد 27 و 88 قانون راهکار مناسبی برای تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام با مشارکت بخش خصوصی است که باید در جهت تحقق آن تلاش شود.

وی بیان کرد: دولت توان تامین و تزریق این میزان منابع مالی را برای تکمیل طرح های نیمه تمام ندارد و باید از همه ظرفیت های قانونی در هر سطح و مرجعی برای کوتاه کردن زمان تکمیل طرح های نیمه کاره و بستن پرونده آن ها بهره جست.

استاندار مرکزی ادامه داد: مجموعه ای از تلاش ها در استان مرکزی برای تکمیل طرح های نیمه تمام به کار گرفته شده و شمار طرح های مشکل دار در این استان کم است.

آقازاده اظهار داشت: فهرستی از طرح های عمرانی استان مرکزی باید احصاء شود تا بتوان برای طرح های تبادلی بین دستگاهی، قابل واگذاری به نهادهای عمومی و غیردولتی و یا فروش آن ها تصمیم گیری کرد.

وی تصریح کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی ذی ربط که بیشترین پروژه های این بخش از قانون برنامه را دارند  باید تا یک هفته آینده طرح ها و  پیشنهادات خود را در خصوص نحوه واگذاری طرح های نیمه تمام  ارایه کنند.

استاندار مرکزی افزود: بخشنامه بودجه سال 98 از سوی دولت ابلاغ شده و انتظار است مدیران دستگاه ها اجرایی نیازهای بودجه ای سال آتی را بررسی و به دستگا ه های مرکزی خود ارائه دهند تا پیشنهادات در نشستی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مجمع نمایندگان استان مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان جمع بندی و ارایه شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: موضوع طرح های نیمه تمام دولت از معضلات جدی در اداره امور کشور است.

کریمی افزود: برآوردهای مختلفی از حجم ارزشی این طرح ها در کشور وجود دارد و آخرین آمارهای اعلام شده برای تکمیل این طرح ها 600 هزار میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام در کشور و استان مرکزی ضروری است که باید با استفاده از راهکارهای قانونی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از دستگاه های اجرایی استان برای تکمیل طرح های نیمه تمام منابع کافی ندارند اما دستگاه هایی نیز هستند که نیاز به آن طرح دارند و توان مالی آن هم موجود است بنابراین باید بحث مبادله طرح ها در این خصوص دنبال شود.

کریمی بیان کرد: در بحث تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام باید تعصب دستگاهی کنار گذاشته شود و طرح ها برای اتمام و تامین نیاز سایر دستگاه ها مبادله شود.

وی گفت: واگذاری طرح های زمین مانده به نهادها و موسسات عمومی و غیردولتی و بهره گیری از ظرفیت نیروهای انقلابی مانند بسیج و سپاه برای تکمیل این طرح ها از دیگر راه های تعیین تکلیف آن ها است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار