نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
تابناک مرکزی: نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شکی نیست که دولت باید از اقشار آسیب پذیر حمایت کند اما اینکه این حمایت در قالب بسته حمایتی باشد یا تحت افزایش حقوق هنوز در دولت نهایی نشده و باید برای هر تصمیم از مجلس مجوز بگیرد.
کد خبر: ۶۷۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 22 October 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام خانه ملت، محمد حسینی با اشاره به موافقت رئیس جمهور برای افزایش مجدد حقوق کارکنان، اظهار داشت: افزایش حقوق و دستمزد از لحاظ قانونی و اقتصادی باید متناسب با میزان نرخ تورم باشد، سال گذشته در زمان تدوین قانون بودجه نرخ تورم 10 درصد برآورد شد.

نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در قانون بوجه سال 97 در نظر گرفته شد افزایش حقوق برای افراد ضعیف بیشتر و برای افراد قوی با حقوقی بالاتر از 5 میلیون تومان افزایشی صورت نگیرد به عبارتی افزایش حقوق ها پلکانی انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس دهم با اشاره به افزایش تورم در 6 ماه ابتدای سال، بیان داشت: اتفاقاتی که در 6 ماهه ابتدای سال افتاد سطح معیشت مردم را پایین تر قرار داد و مشکلاتی برای افراد حقوق بگیرد ایجاد کرد چرا که سطح درآمد ثابت ماند اما میزان هزینه های مورد نیاز بر اثر مشکلات اقتصادی بالا رفت.

وی گفت: از لحاظ قانونی افزایش حقوق و دستمزد در دولت مجرای قانونی دارد ولی با توجه به ماده 29 قانون برنامه ششم هر بخشنامه، مصوبه و دستور العملی که صادر می شود باید اعتبار آن در قانون بودجه  دیده شده باشد و جای سوال باقی است که امروز برای افزایش حقوق کارکنان در قانون بودجه چنین پیش بینی صورت گرفته است یا خیر.

حسینی، با اشاره به قانون بودجه سال 97 اظهار داشت: در بوجه سال 97 افزایش حقوق و دستمزد در این حد که امروز مد نظر دولت است را پیش بینی نکردیم لذا نیاز است درآمد و منابع مورد نیاز پیشنهاد شود و در مصوب مجلس شود. دولت می تواند از محل درآمدهای حاصل از افزایش نرخ ارز رقمی با بابت افزایش حقوق اقشار آسیب پذیر، حقوق بگیر و بازنشسته اختصاص دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به منابع درآمدی برای افزایش حقوق ها عنوان کرد: به طور مثال دولت می تواند از محل درآمدهای حاصل از افزایش نرخ ارز رقمی با بابت افزایش حقوق اقشار آسیب پذیر، حقوق بگیر و بازنشسته  اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید حقوق افراد با درآمد یک تا 3 میلیون را افزایش دهد، بیان داشت: در اینکه دولت باید از اقشار آسیب پذیر حمایت کند شکی نیست اما اینکه این حمایت در قالب بسته حمایتی باشد یا تحت افزایش حقوق باشد هنوز در دولت نهایی نشده و باید برای هر تصمیم از مجلس مجوز بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به افزایش پلکانی حقوق ها در قانون بودجه اظهار داشت: اقشار کم درآمد هدف حمایت دولت هستند  و افزایش حقوق ها نیز برای درآمدهای زیر 3 میلیون تومان است اما اینکه قرار است پلکانی باشد یا خیر بحث دیگری است.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد، عنوان کرد: افزایش حقوق باید متناسب با نرخ تورم باشد و این به معنا افزایش تا سقف تورم نیست، اما از آنجایی که تورم اثر بیشتری بر اقشار کم درآمد  دارد انتظار می رود به این قشر توجه بیشتری شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس درخصوص بسته حمایتی اظهارداشت: بارها موضوع را از دولت پیگیری کرده ایم اما همچنان آثار عملی و روشنی ازآن نداریم،  قرار بود قبل از 13 آبان حمایت صورت گیرد اما همچنان به خبر دقیقی مبنی بر اینکه در چند روز آینده وبه چه کیفیتی حمایت های صورت می گیرد نشنیدیم.

انتهیا پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار