رئیس کمیسیون ملی یونسکو:
رئیس کمیسیون ملی یونسکو اعجاز بزرگ اربعین پیوند دو ملتی است که 8 سال با هم در جنگ بودند اما امروز به خوبی می دانند که هر دو ملت مظلوم قربانی ابرقدرتهای جهانی و فردی مانند صدام حسین بوده اند، گفت: زیارت اربعین بهانه ای با شکوه در ترسیم وحدت و همدلی است.
کد خبر: ۶۶۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۳ 19 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت الله ایوبی در هم اندیشی زیارت اربعین،روابط ميان فرهنگی و همزيستی اجتماعی در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم عنوان کرد: شعائر دینی و معنوی بخشی از وجود ما را تشکیل می‌دهد و بهای زیادی دارد.

رئیس کمیسیون ملی یونسکو افزود: پایبندی به ارزش های اخلاقی و معنوی در هر کجای جهان،انسان را از بسیاری از آلودگی ها و آسیب ها مصون می دارد. انسانی که در محیطی دینی و معنوی و اخلاقی رشد می کند برای بسیاری از مردم قابل اعتماد و فردی ارزشمند به شمار می رود.

ایوبی بیان کرد: درونی شدن هنجارها، رفتار را تشکیل می دهد و رفتارها برخواسته از وجدان و نفس است از این رو رفتار جوامع با یکدیگر متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: زیارت اربعین یکی از شعائر ارزشمند دینی و معنوی بوده و در واقع اربعین بهانه ای با شکوه در ترسیم وحدت و همدلی و انسجام است.

رئیس کمیسیون ملی یونسکو اظهار کرد: هیچ یک از توطئه های دشمنان و یا هجمه های رسانه ای نمی تواند مانع حرکت با شکوه زیارت اربعین شود. برخی می‌گویند در شرایط التهاب و تنش های اقتصادی جامعه نباید برای اربعین هزینه ای کرد در حالی که از ظرفیت های مادی و معنوی و اقتصادی و سیاسی در این زیارت عظیم غافل اند.

ایوبی افزود: حرکت عظیم اربعین در زندگی یکایک زائران اثرگذار است و می‌تواند زندگی فردی را متحول و یک سرمایه اجتماعی بی نظیری را تربیت کند. اربعین یک حرکت خودجوش و مردمی است و از دل امت ها بیرون می آید و این ها ظرفیتی بالنده فراروی امت ها قرار می دهد.

رئیس کمیسیون ملی یونسکو بیان کرد: لحظه لحظه عاشورا آموزه‌های بسیار زیادی برای ما دارد من بسیاری از افراد در کشورهای غربی را می شناسم که هیچ ذهنیتی از عاشورا ندارند اما با دیدن تعزیه ها و یا با شنیدن ماجرای عاشورا نوعی شگفتی و کشش در خود نسبت به آن پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم در یک حرکت عظیم آموزه‌ها و درس‌های عاشورا را به تمام دنیا معرفی کنیم هر چند اربعین خود بخش‌های زیادی از زیبایی‌ها و درس‌های عاشورا را در معرض چشم همگان قرار می دهد.

ایوبی عنوان کرد: اعجاز بزرگ اربعین پیوند دو ملتی است که 8 سال با هم در جنگ بودند اما امروز به خوبی می دانند که هر دو ملت مظلوم قربانی ابرقدرتهای جهانی و فردی مانند صدام حسین بوده اند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار