معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در دیدار با سفير ازبكستان:
تابناک مرکزی: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در دیدار با سفير ازبكستان که به اراک سفر کرده است گفت: وجود نیروی انسانی کارآمد و دسترسی آسان به بازار مصرفی مرکز ایران، استان مرکزی را به کانون توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.
کد خبر: ۶۶۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 14 October 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در دیدار با سفير ازبكستان که به اراک سفر کرده است گفت: استان مرکزی در سه بخش صنعتی، کشاورزی و فرهنگی در زمره استان های برتر کشور ایران قرار گرفته است.

 سعیدفرخی افزود: وجود نیروی انسانی کارآمد و دسترسی آسان به بازار مصرفی مرکز ایران، استان مرکزی را به کانون توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

بهار عبداله یف نیز در این دیدار اظهار کرد: فعالیت مشترک صنعتگران و تجار ازبکی با ایران از سال ها پیش شکل گرفته و امروز موفقیت های چشمگیری نصیب دو کشور شده است.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از سرمایه گذاران صنعتی در ازبکستان اهل استان مرکزی و شهر اراک هستند که این مهم نشان از ظرفیت این استان در بخش صنعت دارد.

سفیر ازبکستان در ایران اظهار داشت: این سفر با هدف آشنایی هر چه بیشتر با ظرفیت های صنعتی و کشاورزی استان مرکزی و فراهم کردن زمینه مراوادت بیشتر تجار این استان با ازبکستان برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: هیچ مشکلی در صدور روادید و اعزام تجار و فعالان اقتصادی کشور ایران به ازبکستان وجود ندارد و بعد از دو روز از معرفی افراد روادید صادر می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: این نهاد به عنوان اتاق معین کشور در مراودات با ازبکستان عمل می کند و انتظار می رود زمینه فعالیت هر چه بیشتر بین تجار دو کشور از سوی سفارت ازبکستان در ایران فراهم شود.

توسطی افزود: اتاق بازرگانی استان مرکزی در اعزام گروه های تجاری به ازبکستان مشکل صدور روادید دارد که انتظار می رود سفارت ازبکستان در ایران در خصوص این مهم نیز چاره اندیشی کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار