تابناک مرکزی: هجوم شهروندان برای فروش دلارهای خانگی سبب ریزش شدید قیمت ارز شد.
کد خبر: ۶۶۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 02 October 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، برخی صرافی ها بعدازظهر دوشنبه قیمت دلار را 16 هزار و 100 تومان اعلام می کردند و این درحالی بود که تا پیش از ظهر، قیمت این ارز حدود 18 هزار تومان گزارش شده بود.

با ورود بیشتر فروشندگان خانگی به بازار، قیمت دلار به کمتر از 15 هزار تومان ریزش کرد؛ این روند همچنان ادامه یافت به طوری که اکنون قیمت ها به کمتر از 14هزار تومان رسیده است.

یکی از حاضران به خبرنگار ایرنا گفت: به علت سقوط یکباره قیمت ارز، دلالان بازار را رها و محل را ترک کردند تا بیشتر ضرر نکنند.

خبرنگار ایرنا در ادامه به یکی از دلالان کهنه کار ارز که با عنوان «عمو حسین» شناخته می شود برخورد؛ فردی بالای 60 سال که وقتی خود را مقابل خبرنگار ایرنا دید سعی کرد بخشی از سفره گلایه هایش را باز کند.

او درباره نوسانات نرخ ارز گفت: همه این نوسانات جنگ روانی است برای خراب کردن بازار؛ قیمت را پایین می کشند تا مردم برای فروش هجوم بیاورند.

این دلال که اصرار داشت دولت را مقصر این وضعیت بازار ارز معرفی کند، افزود: البته چند نفر آدم پولدار هستند که در این وضعیت با کارهایشان جیب ملت را خالی و جیب خودشان را پر می کنند.

بیشتر صرافی های محدوده چهارراه استانبول تا میدان فردوسی یا خرید و فروش ارز انجام نمی دادند یا قیمت های درج شده روی تابلوهایشان با قیمتی که حضوری اعلام می کردند، متفاوت بود.

این درحالی بود که بعدازظهر امروز بیشتر حاضران در این محل به دنبال فروش ارز بودند و دلالانی را جست و جو می کردند که ارزهایشان را با نرخ بیشتری بخرد.

خبرنگار ایرنا در مدت حضور خود در این محل با خریداران ارز مواجه نشد و حاضران نیز می گفتند که دلالان اصلی به دنبال سقوط قیمت های ارز، محل را ترک کرده اند و امروز فعالیت ندارند بلکه تعداد محدودی دلال خرده پا در محل حاضرند.

ریزش نرخ ارزهای عمده و انواع مسکوکات طلا از صبح امروز در پی ورود ارزهای خانگی به بازار تا عصر ادامه یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز 250 هزار تومان ارزان شد.

به گزارش ایرنا طی چند روز اخیر هیات دولت محدویت های ورود ارز مسافر به کشور را برداشت و نیز خرید و فروش ارز توسط صرافی های دارای مجوز را آزاد اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار