تابناک مرکزی: معاون استاندار مرکزی گفت: در نظر داریم دهکده خانواده که به تمامی مسائل آموزشی در حوزه خانواده می‌پردازد را افتتاح کنیم، در همین راستا ساختمان قدیمی دانشگاه آزاد واحد اراک را به این منظور در نظر گرفته‌ایم.
کد خبر: ۶۶۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 30 September 2018

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، فتح‌الله حقیقی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی اظهار داشت: در چند روز گذشته شاهد دو گفتمان بودیم، گفتمان نخست گفتمان زور بود که با بیانات خود سبب خنده حضار و جهانیان شد، دیگری سخنرانی اسرائیل بود که دروغ و توهمی بیش نبود، همچنین شاهد نماینده کشورمان بودیم که با صراحت و حقیقت توانست بر گفتمان زور و استکبار غالب شود.

وی افزود: خارج از بحث‌های سیاسی لازم است به این گونه گفتمان‌ها پرداخته شود، منکر مشکلات نیستیم،  مردم و نظام به دشمنان اجازه ندادند که از این شرایط سوءاستفاده کنند، نمونه آن حادثه تروریستی اهواز بود که عوامل این حادثه باید منتظر پاسخ کوبنده و پشیمان کننده باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: در ارتباط با بحث کانون سلامت، در استان 60 کانون افتتاح شد که تا انتهای امسال 40 کانون دیگر هم افتتاح می‌شود، با توجه به دیدگاه مدیریت ارشد استان مبنی بر منع موازی‌کاری، نداشتن برنامه‌های عملیاتی و غیره لازم است برای جلوگیری از بیکاری‌های پنهان بعد از تصویب مصوباتی که اجرا نمی‌شوند و ارزشی ندارند استان به سمت  عملیاتی کردن مصوبات حرکت کند.

حقیقی ادامه داد: کارگروه سلامت که جدا از مسائل اجتماعی، فرهنگی نیست به سمت ادغام این موارد برای جلوگیری از موازی‌کاری با بیش از 80 دستگاه تفاهم‌نامه منعقد کرده و به دستگاه‌های ذی‌ربط برای عملیاتی شدن ابلاغ شده است و هر یک از دستگاه‌ها به وظایف خود آگاهی دارند.

وی بیان کرد: از اقدامات استان در این راستا می‌توان به همین کانون‌ها اشاره کرد، همچنین تعریف شدن هفت خانه جوان، که تاکنون 3 مورد از آنها افتتاح و چهار مورد دیگر آن تا آخر امسال افتتاح می‌شوند، در حوزه جوانان به سبب کار مستقیم تکلیف متولی‌ حوزه مشخص شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اضافه کرد: در نظر داریم دهکده خانواده که به تمامی مسائل آموزشی در حوزه خانواده می‌پردازد را افتتاح کنیم، در همین راستا ساختمان قدیمی دانشگاه آزاد واحد اراک را به این منظور در نظر گرفته‌ایم، همچنین در حوزه طلاق برای کاهش آمار طلاق در استان 6 ساعت آموزش انجام می‌شود.

حقیقی عنوان کرد: باتوجه به این که مشکل امروز دنیا و ایران افزایش بیماری‌های غیرواگیر و سلامت‌ بدنی، روحی و اجتماعی است تلاش دنیا برای افزایش شور‌ و نشاط و افزایش حس آرامش است.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند در بیماری‌های غیرواگیر مثل بیماری‌های روانی، قلبی، کلیوی خود مردم نقش دارند و درصد نقش علوم پزشکی تنها 20 درصد بوده و نقش خود مردم، مدیران، دستگاه‌های مربوطه مثل جهاد کشاورزی، صنعت و معدن بهداشت 80 درصد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به سند امنیت غذایی گفت: با توجه به موارد بیان شده، برای داشتن غذای امن و استاندارد، سند امنیت غذایی تهیه شده است که در همین راستا 6 کمیته با برش‌های ارگانی، مردمی  و نهادها مشخص شده است، دهیاران و شوراهای شهر به‌عنوان بازوان دولت وظیفه اطلاع‌رسانی در بحث آسیب‌های اجتماعی، امنیتی به مردم را دارند.

حقیقی با اشاره به تعداد 2 هزار و 800 نفری معتادان گفت: مشارکت مردم سبب برطرف شدن بسیاری از مسائل در حوزه سلامت و بهداشت می‌شود، با حرف زدن، مشکلی برطرف نمی‌شود زیرا آنان به دنبال حرف نیستند و از حرف‌های بدون عمل متنفرند، باتوجه به این موضوع و تاکید استاندار نظر همه این است که به دنبال عملی کردن مسائل پیش برویم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار