تابناک مرکزی: معاون صنايع دستی اداره کل میراث فرهنگی، استان مرکزی گفت: در صورت گسترش سرمایه گذاری، هنرمندان می توانند مجوز ایجاد کارگاه دریافت و از تسهیلات بانکی نیز بهره مند شوند و به اشتغال زایی که یکی از اهداف مهم کارآفرینان است کمک کنند.
کد خبر: ۶۶۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 30 September 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صداوسیما؛ معاون صنايع دستی اداره کل میراث فرهنگی، استان مرکزی گفت: 5 هزار و 633 هنرمند صنایع دستی در شهرستان اراک فعالیت می کنند که از این تعداد 3 هزار و 348 هنرمند زن و بقیه مرد هستند که در 70 رشته صنایع دستی فعالیت می کنند و زمینه اشتغال 15 هزار نفر را بصورت غیر مستقیم فراهم کرده است.

کاظمی افزود: حضور بدون واسطه، خلاق و استفاده از مصالح بوم آورد توسط هنرمندان صنایع دستی باعث شده بازار نسبت مطلوب تری نسبت به گذشته شکل گیرد و از همین رو اداره کل برای حمایت بیشتر از این هنرمندان دو بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان اراک را دایر کرد که هر دو این بازارچه ها در بازار تاریخی در حال فعالیت هستند.

وی گفت: بازارچه صنایع دستی سرای مهر و خانه صنایع دستی در محل خانه تاریخی قنبری، بیشترین و با کیفیت ترین تولیدات هنرمندان را با بهترین قیمت به همشهریان و گردشگران عرضه می کند.

کاظمی افزود: در صورت گسترش سرمایه گذاری، هنرمندان می توانند مجوز ایجاد کارگاه را دریافت و از تسهیلات بانکی نیز بهره مند شوند در اینصورت به غیر از افزایش سرانه تولید و درآمد، به اشتغال زایی که یکی از اهداف مهم کارآفرینان است نیز دست یافته اند.

نساجی، دست بافته های سنتی، چاپ سنتی، سفال و سرامیک، صنایع چرمی، چوبی و فلزی از جمله رشته های فعال صنایع دستی در شهرستان اراک است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار