تابناک مرکزی: 60 کانون سلامت محله استان مرکزی با حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت در شهر مهاجران شهرستان شازند افتتاح شد.
کد خبر: ۶۶۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 30 September 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از صداوسیما؛ مراسم افتتاح همزمان 60 کانون سلامت محله استان مرکزی با حضور ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در شهر مهاجران برگزار شد.

سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: مشارکت اجتماعی در بخش سلامت کشور گفتمانی مهم است که راه اندازی کانون سلامت محله خدمتی ماندگار در حوزه سلامت است.

ایازی افزود: بضاعت مالی موجود در نظام سلامت کشور پاسخگوی 25 درصد نیازها است و بقیه باید با مشارکت اجتماعی ساماندهی شود.

وی اظهارداشت: در صورتی که بتوان این 75 درصد را تحت حمایت سایر بخش ها قرار داد بخش مهمی از مشکلات حوزه سلامت حل می شود.

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس نیز با تاکید بر اینکه بی توجهی به سلامت در جامعه همه ابعاد زندگی را مختل می کند، افزود: در اکثر کشورهای دنیا شهرنشینی رویکرد جدید و غالب شده است و سلامت اجتماعی و رفتارهای بهنجار در جامعه از ضروریات محسوب می شود که اگر دقتی در این خصوص صورت نگیرد، سلامت فردی و اقدامات خانوادگی اثربخش نخواهد بود.

ابراهیمی با بیان اینکه قطعا سلامت اجتماعی موجب ایجاد نشاط اجتماعی خواهد شد، تصریح کرد: رویکرد دنیا توسعه سلامت عمومی است و این امر با مشارکت آحاد جامعه حاصل می شود و تشکل های مردمی در این راستا نقشی موثر دارند.

حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه کانون های سلامت در حاشیه شهرها راه اندازی شده است گفت: راه اندازی کانون ها در سطح سایر محلات و شهرستانهای استان را گسترش خواهیم داد. 

طاهر احمدی، مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی در راستای برقرار عدالت اجتماعی، ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه و افزایش امید به زندگی را از مهمترین اهداف راه اندازی کانون های سلامت محلات در استان عنوان کرد.

مصطفی عرب فرماندار شازند نیز تصریح کرد: شهرستان شازند فاقد بیمارستان دولتی است و در حوزه درمان، پزشکان عمومی و متخصص، آزمایشگاه و رادیولوژی شاخص های مناسبی نسبت به وضعیت استان ندارد.

وی افزود: انجمن های حمایت از بیماران در کنار دولت کمک شایانی به رفع مشکلات حوزه درمان داشته اند و باید فرصت بیشتری به تشکل های مردم نهاد داده شود.

گفتنی است از این 60 کانون که دارای بیش از 3 هزار و 600 عضو هستند، تعداد 9 کانون در شهرستان شازند افتتاح شد و همچنین با حضور مسئولان، یک دستگاه ون جهت حمل و نقل بیماران دیالیزی شهرستان شازند مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار