مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: اراک میزبان چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قران و عترت کشور است.
کد خبر: ۶۶۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 30 September 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ حجت الاسلام حسین دلاوری در جمع خبرنگاران افزود: از دهم تا 23 مهرماه، اراک میزبان چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قران و عترت کشور است که با حضور 447 فعال قرانی و در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.

وی گفت: بخش رقابت های مردان با حضور 137فعال قرانی و 76 داور در چهار رشته همخوانی، همسرایی ، اذان و دعا خوانی ، رشته های معارفی ، حفظ 10، 20، کل و قرائت برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: گفت: رقابت های قرانی زنان در 2 بخش دعا خوانی، رشته های معارفی و حفظ 10، 20 و و حفظ کل ، قرائت ، ترتیل و با حضور 310 فعال قرانی و 55 داور برگزار می شود.

دلاوری با اشاره به  برگزاری این دوره از مسابقات دهم تا 23 مهرماه در مجتمع کوه نور اراک افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای قرانی ، برپایی 25 محفل انس با قران و 15 کرسی تلاوت از جمله برنامه های جانبی این دوره از مسابقات سراسری است.

وی افزود: رونمایی از کتاب زندگینامه 63 شهید قرآنی این استان با عنوان" سوره های لاله های سرخ" و چاپ و توزیع 15 هزار جلد قرآن کریم و توزیع آنها در بین مساجد، حسینیه ها و تکایای نقاط مختلف استان تا پایان سال از دیگر برنامه های جنبی این دوره از مسابقات است.

حجت الاسلام دلاوری گفت: از محل اعتبارات ملی و استانی تنها ۵۰۰ میلیون ریال کمک استانداری مرکزی در این مسابقات هزینه می شود و تمامی اعتبارات از محل کمک های خیرین و موقوفات قرآنی هزینه می شود.

وی ادامه داد: چاپ و توزیع ۱۵ هزار جلد قرآن کریم در حاشیه مسابقات سراسری در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی قرار گرفت که تاکنون سه هزار جلد آن چاپ شده است و این قرآن ها پس از چاپ نهایی در اختیار مساجد و حسینه های سراسر استان قرار میگیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: انتخاب مکان برگزاری مسابقات از بین چندین مکان دیگر و با نظارت ستاد عالی مسابقات صورت گرفت، و مجموعه کوه نور برای چهل و یکمین دوره از مسابقات در نظر گرفته شد.

وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای قرآنی، ویژه دستگاه های اجرایی در ۲۵ غرفه در محل برگزاری مسابقات برنامه ریزی شده که در روز گشایش مسابقات بهره برداری می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار