استاندار مرکزی:
تابناک مرکزی: استاندارمرکزی گفت: امسال دفتر موقت کنسولگری عراق در اراک دایر می شود تا از مراجعه زائران به استان های دیگر و ائتلاف هزینه و وقت جلوگیری شود.
کد خبر: ۶۶۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 27 September 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ استاندار مرکزی در نشست ستاد اربعین استان مرکزی که در محل استانداری برگزار شد، گفت: امسال دفتر موقت کنسولگری عراق در اراک دایر می شود تا از مراجعه زائران به استان های دیگر و ائتلاف هزینه و وقت جلوگیری شود.

آقازاده اظهار کرد:  با پیگیری های انجام شده  امسال دفتر موقت کنسولگری عراق  در اراک دایر می شود  که با این اقدام برخلاف سال های گذشته نیاز به حضور شهروندان در استان های قم و تهران برای دریافت روادید نمی باشد.

وی با تاکید بر تلاش برای تامین امنیت زائران گفت: تامین امنیت زائران موضوع مهمی است لذا  شوراهای تامین شهرستانها  باید تمهیدات و برنامه ریزی های لازم را برای تامین امنیت زائران از زمانیکه از شهرستان خارج شده و به سمت مرز می روند تا زمان بازگشت بکار گیرند .

استاندار مرکزی گفت: دولت عراق نیز با همکاری جمهوری اسلامی ایران  تمهیدات لازم را برای تامین امنیت زائران اندیشیده است.

استاندار مرکزی گفت: صدا و سیما و رسانه های استان باید  با آموزش و  اطلاع رسانی به موقع به شهروندان زمینه انجام به موقع کارها از جمله دریافت به موقع روادید، نحوه بازگشت زائرین به استان و... را فراهم آورند تا در روزهای آخر در نقل و انتقال زائرین با مشکلاتی روبرو نشویم و بتوانیم به بهترین شکل به زائرین خدمت رسانی کنیم.

 وی گفت: تمرکز کمک های نقدی و غیر نقدی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که با این اقدام شاهد توزیع منظم تر و عادلانه تر  این کمک ها خواهیم بود .

استاندار مرکزی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی ها باید در برگزاری مراسم اربعین هزینه ها مدیریت  و با کمترین هزینه به بهترین شکل از زائران حسینی پذیرایی  شود.

آقازاده ابراز کرد: در این راستا باید به موکب داران آموزش های لازم ارائه شود و نظارت های لازم صورت بگیرد.

آقازاده گفت: گردهمایی اربعین بزرگترین اجتماع مربوط به جمعیت شیعه جهان است که  نشان دهنده عمق تاثیر گذاری فرهنگ عاشورا در میان مسلمان می باشد، اجتماعی که در کشور عراق که یکی از کشورهایی است که در آن شاهد حملات تروریستی می باشیم ، برگزار می شود و تاکنون شاهد اتفاق ناگواری نبوده ایم که این افتخار بزرگی برای شیعیان از جمله ایرانیان است که در تامین امنیت در کنار دولت و کشور عراق قرار دارند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی در سال های اخیر جز استانهای برتر در برگزاری مراسم اربعین حسینی بوده است، تصریح کرد: این وظیفه همه مسئولان استان است که همه توان خود را برای خدمتگزاری به زائرین اربعین بکار گیرند تا شاهد برگزاری مطلوب و ارتقا رتبه  استان در برگزاری این مراسم باشیم.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرمانداران در ارتباط با موضوع کامیون داران و حل مشکلات این قشر با جدیت عمل کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار