تابناک مرکزی: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی از احتمال خشک‌ شدن تعدادی از سدها و بندهای خاکی استان و کاهش حجم آب سدها خبر داد.
کد خبر: ۶۵۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 09 September 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس؛ عظیمی گفت : به دلیل خشکسالی و مصرف بیش از اندازه منابع آبی احتمال خشک‌شدن تعدادی از سدها و بندهای خاکی استان دور از انتظار نیست.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی تصریح کرد: هم اکنون حدود 12 هزار سازه آبخیزداری در نقاط مختلف استان وجود دارد که این سازه‌ها آب‌‌های حاصل از بارندگی‌ها را در خود جمع‌آوری می‌کنند.

وی بیان کرد: در سال جاری بالغ بر 13 میلیون مترمکعب آب حاصل از بارندگی در سازه‌‌های آبخیز استان اعم از سدها و بندهای سنگی، ملاتی و خاکی ذخیره شد که به دلیل عدم مدیریت مصرف بخش قابل توجهی از این آب‌ها به مصرف رسیده و سدها را در معرض خشکسالی قرار داده است.

عظیمی با اشاره به اهمیت احداث سازه‌های آبخیزداری گفت: سازه‌ها نقش موثری در تقویت سفره‌های زیرزمینی و چاه‌های پایین دست، تامین آب شرب دام‌های منطقه و مقابله با خشکسالی دارند، به دلیل مصرف بی رویه آب احتمال خشک شدن بندهای خاکی در استان زیاد است که ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب را می‌رساند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار