گفته‌های بهمنی نشان می‌دهد مدیران ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفته‌اند به نظرات امثال او توجه نکنند و به خاطر نظراتش مانع از انتشار آلبوم «ابراهیم» چاوشی و حواشی بعدی نشود که تصمیمی عاقلانه بوده و بدون شک در این مسیر نقدهای رسانه‌ها درباره رویه‌ای که پیگیری می‌شد و همچنین فشار گسترده افکارعمومی تاثیرگذار بود
کد خبر: ۶۴۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ 15 August 2018

محسن چاوشی از صدور مجوز برای آلبومش سخن به میان آورده است؛ رویدادی که با پیگیری رسانه‌ها و فشار گسترده افکارعمومی رخ داد تا با رفع نگاه‌های سلیقه‌ای، این خواننده پرطرفدار حفظ شود و در عین حال، مردم بتوانند به موسیقی که دوست دارند، گوش کنند.

به گزارش «تابناک»؛ محسن چاوشی که «ابراهیم» آلبوم تازه‌اش به یکی از جنجال‌برانگیزترین اتفاقات فرهنگی بدل شده بود، در پستی در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام تاکید کرد: «سپاس فراوان از همه دوستانی که حمایتشان را دریغ نکردند و صد البته دوستانی که... بگذریم. بزودی تاریخ انتشار آلبوم را اعلام می‌کنم.. از این درشکه بیا پایین تو هم شیهه بکش گاهی..» و بدین ترتیب چالشی که منجر به نقد رویه عجیب صدور مجوز برای آلبوم‌ها شده بود، به فرجام خوش رسید.

یکی از نقدهایی که نسبت به ممیزی آلبوم تازه او با عنوان «ابراهیم» وارد است، انتشار شماری از اشعار این آلبوم در قالب کتاب با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در این زمینه این پرسش مطرح شده بود که مگر ممکن است معاونت‌های وزارت ارشاد ملکوت الطوایفی اداره شود و شعری که از نظر معاونت فرهنگی مشکلی ندارد و مجوز گرفته، برای استفاده در یک قطعه موسیقی از سوی معاونت هنری مجوز نگیرد؟!«ابراهیم» آلبوم تازه محسن چاوشی مجوز گرفت

محمدعلی بهمنی، رئیس شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی، با بیان اینکه قطعات آلبوم «ابراهیم» حدود 6 ماه در انتظار گرفتن مجوز بوده است، گفت: «به‌تازگی از رسانه‌ها شنیدم که سه قطعه آن مجوز گرفته است. این قطعات پیش از این مشکل داشتند که ظاهراً با آقای ترابی، مدیرکل موسیقی صحبت و برای مجوز آن موافقت شده است.»

بهمنی در پاسخ به این پرسش که مشکل ترانه‌های آلبوم «ابراهیم» چیست؟ گفت: «چند واژه در این ترانه‌ها مشکل عریانی دارد، مانند «آغوش» که ممنوع است. از این کلمات در این ترانه‌ها وجود داشت، اما تا جایی که به‌خاطر دارم، کلمات سیاسی نبوده است.» نکته قابل تامل اینکه بهمنی خود اشعاری دارد که دقیقاً از الفاظی نظیر «آغوش» که برای دیگر اشعار ممنوع کرده، استفاده کرده است!

بهمنی با اعلام این که اعطای مجوز این آلبوم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد کار خوبی نبوده است، عنوان کرد: «گاهی اوقات کلام چیزی خلاف واجبش نیست، اما شورا در هر صورت آلبوم «ابراهیم» را رد کرده است. چون عدم حضور آن کلمات در شعر، از قوانین است. اما به دلیل اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد این مجوز را صادر کرد، دیگر شورا مسئولیتی در قبال این اتفاق ندارد.»

گفته‌های بهمنی نشان می‌دهد مدیران ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفته‌اند به نظرات امثال او توجه نکنند و به خاطر نظراتش مانع از انتشار آلبوم «ابراهیم» چاوشی و حواشی بعدی نشود که تصمیمی عاقلانه بوده و بدون شک در این مسیر نقدهای رسانه‌ها از جمله «تابناک» درباره رویه‌ای که پیگیری می‌شد و همچنین فشار گسترده افکارعمومی تاثیرگذار بود و در واقع خواست عمومی به تصمیم گیران تحمیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار