مديركل ميراث فرهنگي استان مركزي:
تابناک مرکزی:مديركل ميراث فرهنگي استان مركزي گفت: اقامتگاه، موزه، سفره خانه و بازارچه صنایع دستی اراگ تاريخي ميشيجان خمين در آستانه افتتاح  و تبدیل به یک نقطه طلایی در گردشگری است.
کد خبر: ۶۳۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 03 August 2018

به گزارش تابناک مرکزی، مدیر کل ميراث فرهنگي استان مركزي گفت: ارگ تاریخی میشیجان  یکی از بناهای بسیار زیبا  ومنحصر به فرد شهرستان خمین در دوره قاجار است که مشتمل بر سر در ورودی، اتاق‌های انتظار، پس از ورودی، حیاط، کالسکه خانه، عمارت اصلی، گلخانه  و دیگر فضاهای خدماتی كه در جوانب حیاط است مصالح عمده به کار رفته در شالوده اثر را خشت و گل و در نماها، آجر تشکیل می دهد. بنای مذکور قبل از مرمت  در آستانه تخریب بود اما اداره کل با جذب سرمایه گذار، این بنای ارزشمند را احیا و با تغییر کاربری های آگاهانه به یک فرصت گردشگری قابل توجه تبدیل کرده است.

حسینی افزود: در طرح احیا و مرمت ارگ تاریخی میشیجان بعد از اتمام مرمت، ساختمان و بناهای اطراف آن که توسط معماران مجرب و با حفظ شکل و شمایل بنای اصلی انجام شده، در اطراف باغ اصلی اتاق هایی جهت اسکان گردشگران داخلی و خارجی احداث شده است. تمامی تجهیزات این اتاق ها به سبک سنتی و تاریخی است تا در این اتاق ها گردشگران می توانند زندگی در صد سال گذشته را تجربه کنند .

وی در پایان گفت: پس از اتمام مرمت و بازسازی ارگ تاریخی میشیجان  بخش هایی  به موزه گالری، موزه مردم شناسی، فضای رستوران سنتی، غرفه های صنایع دستی  و غرفه عکاسی و همینطور اقامتی اختصاص خواهد داشت که این شرایط می تواند زمینه ساز جذب گردشگر در این منطقه شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار