فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی:
تابناک مرکزی: استان مرکزی در اسفند ماه سال جاری شاهد برگزاری بزرگترین رویداد ملی،مذهبی، تاریخی و سیاسی در کشور خواهد بود
کد خبر: ۶۳۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 31 July 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صداوسیما؛ استان مرکزی در اسفند ماه سال جاری شاهد برگزاری بزرگترین رویداد ملی،مذهبی، تاریخی و سیاسی در کشور خواهد بود.

حقیقی، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد: برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان افتخاری است برای همه مردم و مسئولان و همه باید در حد و قواره استان امام تلاش کنند.

حقیقی خاطرنشان کرد: دفاع از حریم انقلاب، نظام و شهدا بالاترین و مهم ترین وظیفه همه ماست و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهید و شهادت نیست و این کنگره مروری است بر شجاعت ها و دلاوری های رزمندگان این مرز و بوم .

سردار کریمی فرماند سپاه روح اله استان که دبیر کل این کنگره است گفت: کنگره با اجلاسیه قرآنی در مهرماه آغاز خواهد شد و اجلاسیه کارگری در ساوه خواهد بود و نقش امام (ره) در دفاع مقدس در شهر خمین بررسی می شود و اجلاسیه شهدای روحانی هم در محلات برگزار می شود و یادواره 6200 شهید استان هم اسفند ماه در اراک برقرار خواهد بود.

کریمی یادآور شد اولین کنگره شهدای استان مرکزی در سال 75 با محوریت لشکر 17 علی ابن ابیطالب برگزار شده و این دومین کنگره است.

وی یادآورشد: کنگره ملی نقش امام در دفاع مقدس و یادواره 6200 شهید استان از نیمه دوم سال 93کار خود را آغاز کرده است و 8 کارگروه 8کمیته و 9 اجلاسیه دارد.

دکتر مشایخی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هم در این نشست ضمن اشاره به کارهای انجام شده در این کنگره گفت: 520 هزار سند در حوزه دفاع مقدس جمع آوری شده و200 هزار تصویر ثبت و ضبط شده و 3 کتاب هم به چاپ رسیده است.

مشایخی از تاریخ شفاهی هم گفت و خاطر نشان کرد: در تاریخ شفاهی دفاع مقدس هم با 1460 نفر رزمنده در 2900 ساعت مصاحبه خاطرات را ثبت و ضبط کردیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار