تابناک مرکزی: معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: معوقات ایثارگران و خوانده‌های شهدا تا پایان دولت دوازدهم کامل پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۳۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 26 July 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، سعید عندلیبی ظهر امروز  در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان مرکزی اظهار داشت: در رابطه با مسائل مربوط به امور ایثارگران و بیاند شهید در رابطه با قانون تفاسیر متعددی وجود دارد و گاهی قانون‌گذار از حکمت اصلی خارج می‌شود که همین موضوع سبب ایجاد چالش‌هایی در این رابطه شده است.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که برای اشتغال فرزندان جانبازان و خانواده شهدا وجود دارد، مشکلی که در این راستا وجود دارد به سبب عدم صدور مجوز برای استخدام و قفل شدن استخدام دولتی ایجاد شده است، این در حالی است که اهرمی به منظور ورود فرزندان جانبازان و شهدا برای آنها وجود ندارد که در این رابطه باید تصمیمات جدی اتخاذ شود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: به منظور فراهم شدن بستر حمایت از رزمندگان به عنوان پایه ایثارگری در قانون برنامه ششم بخشی از تسهیلات به سمت رزمندگان سوق داده شد، اما متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی که ایجاد شده برخی انتظارات در توان دولت نیست.

عندلیبی بیان کرد: برای اشتغال صندوق وجود ندارد که هر زمان که به سن بازنشستگی رسیدند حقوق خود را از صندوق دریافت کنند، اما در عمل بنیاد شهید نقش این صندوق را دارد و حقوق افرادی که حالت اشغال دارند را پرداخت می‌کند، این مشکل بسیار جدی بوده و باید هرچه سریعتر برطرف شود.

وی ادامه داد: مطالبات ایثارگران از دولت در دوبخش مربوط به پاداش بازنشستگی و مطالبات مربوط به ذخیره مرخضی است که تا سال 95 تمام مطالبات پرداخت شده اما مطالبات مربوط به سال 95 در برخی استان‌ها پرداخت شده  و برخی استان‌های بزرگ که جمعیت بالای ایثارگری دارد به سبب عدم تامین منابع مالی امکان پرداخت وجود نداشت.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: ریاست عالی بنیاد قول داده بودند که تا پایان سال 95 مطالبات پرداخت شود، در حال حاضر بستر آن در حال فراهم شدن است و تا پایان امسال استان‌های باقی‌مانده هم مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

عندلیبی خاطرنشان کرد: در راستای ذخیره مرخصی هیچ اقدامی شکل نگرفته زیرا در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران پرداخت مطالبات مربوط به ذخیره مرخصی برعهده دستگاه مربوطه گذاشته شده بود که همین امر سبب ایجاد اختلاف و تفاوت در برداشت شد که دستگاه مربوطه مشخص نبود که به همین سبب این امر اجرا نشد و قانون‌گذار این تکلیف را برعهده بنیاد گذاشته که تا قبل پایان برنامه ششم تمام مطالبات برعهده بنیاد قرار دارد و تا این لحظه بابت ذخیره مرخصی هیچ مبلغی به بنیاد پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: با توجه به یک معادل‌سازی نسبت به پاداش بازنشستگی در حدود پنج هزار میلیارد تومان معوقه ذخیره مرخصی باقی مانده است.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان جانبازان بالای 50 درصد و فرزندان شهدا از این ممنوعیت مستثنی شده‌اند، این در حالی است که دستگاه با توجه به نیاز و تخصص فرد از او استفاده می‌کند و الزامی در این رابطه وجود ندارد.

عندلیبی بیان کرد: بنای بنیاد شهید بر این است که تا پایان دولت دوازدهم معوقات ایثارگران و خوانده‌های شهدا را کامل پرداخت کند.

انتهای پیام/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار