تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: صادرات کالا از گمرکات این استان از ابتدای امسال تاکنون 20 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۳۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 23 July 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ سیدعلی آقازاده روز دوشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی در شهرستان کمیجان افزود: 367 میلیون دلار انواع کالا از ابتدای امسال تاکنون از گمرکات استان با وجود تنگناهای اقتصادی به خارج کشور صادر شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت با وجود افزایش صادرات کالا از استان، میزان واردات کالا به استان 10 درصد کاهش داشته است که نشان دهنده حرکت اصولی چرخه اقتصاد دولت در مسیر پیش بینی شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: تولید برق در کشور به میزان مصرف آن بستگی دارد که امسال به دلیل کاهش بارندگی، نیروگاه های آبی که 10 درصد تولید انرژی را برعهده دارند از مدار خارج و این مهم موجب خاموش های اخیر شده است.

آقازاده افزود: برای مدیریت بهینه مصرف، برق مناطق محروم و شهرک های صنعتی استان مرکزی در طول هفته، یک روز خاموشی دارند.

وی تصریح کرد: درآمدهای نفتی دولت بیش از پیش بینی بودجه بوده است و اکنون نگرانی در زمینه تامین ارز و تهیه مواد اولیه و تجهیزات خط تولید وجود ندارد.

استاندار مرکزی با یادآوری مشکلات راه های ارتباطی استان گفت: 30 میلیارد ریال برای توسعه راه های کمیجان و ساروق اختصاص یافته است.

آقازاده افزود: کمیجان در مقوله تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با اختصاص 50 میلیارد و 300 میلیون ریال در مرحله اول رتبه نخست استان را کسب کرده است که 180 میلیارد ریال آن به بانک ها معرفی و 60 میلیارد ریال هم مصوب شده است.

استاندار مرکزی گفت: 90 درصد تصمیمات نشست اقتصاد مقاومتی در این استان محقق شده و این امر نشان دهنده این است که این نشست ها تشریفاتی نبوده و در راستای رفع مشکلات اقتصادی استان برگزار شده اند.

فرماندار کمیجان نیز گفت: این شهرستان با همکاری و مساعدت مسئولان رتبه نخست حوزه تسهیلات اشتغال روستایی کسب کرده است.

سیامک سلیمانی افزود: امسال یک هزار و 80 نفر در کمیجان از تسهیلات طرح های اشتغال خانگی بهره مند شدند و 125 طرح روستایی نیز به مبلغ 2 هزار و 970 میلیارد ریال پرداخت شده است.

استاندار مرکزی در سفر به کمیجان از پارک و ساختمان در حال ساخت شهرداری، اداره برق و 2 بلوار شهدای عبدالنبی وفسی و بلوار همدان و کارخانه خوراک دام، سیلوی شرکت تعاونی روستای میلاجرد و سیلوی نگهداری گندم دانه چین کمیجان بازدید کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار