مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی از راه اندازی دوازدهمین خانه احزاب کشور در 31 تیرماه در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 21 July 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی در دومین نشست شورای اطلاع رسانی استان در سالجاری، گفت: دوازدهمین خانه احزاب کشور در استان مرکزی راه اندازی می شود و نمایندگان گروه های فکری مختلف صاحب کرسی رسمی برای فعالیت های خود می شوند.

مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی اظهار داشت : خانه احزاب متعلق به همه گرایش های سیاسی است و در راستای گسترش فعالیت های احزاب شکل گرفته است.

فراهانی افزود: یکی از معیارهای فعالیت سیاسی، فعالیت احزاب است و با توجه به اهمیت این موضوع تاسیس خانه احزاب در دستور کار حوزه معاونت سیاسی استانداری مرکزی قرار گرفته است.

فراهانی با اشاره به افتتاح خانه احزاب در سی و یکم تیرماه در شهرستان اراک در خصوص مهمترین اهداف این خانه گفت: این تشکل صنفی، خصوصی و مستقل است و عمده فعالیت خانه، در زمینه گسترش فعالیتهای سیاسی، حزبی ، تقویت بنیه مالی احزاب و... است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات بیان داشت: بر اساس آخرین آمار تعداد احزابی که می توانند در انتخابات خانه احزاب مشارکت کنند ۵۴ حزب و گروه سیاسی هستند که از این تعداد دو گروه و حزب استانی و ۵۰ حزب دیگر دفاتر فرعی احزاب کشوری هستند.

وی خانه احزاب را متعلق به تمامی جناح ها و گرایشات سیاسی عنوان کرد و گفت: در خانه احزاب از هر سه فراکسیون اصولگرا ، اصلاح طلب، مستقلین و معتدلین حضور خواهند یافت که در این خصوص ۹ نفر عضو اصلی ، ۳ بارزس و ۳ علی البدل به مدت سه سال انتخاب می شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خانه احزاب یک تشکل صنفی در راستای پیگیری حقوق و جلوگیری از تضییع حقوق احزاب است و تنها مختص به فعالیت یک جناح خاص نیست انتظار می رود با نگاه جامع تری لحاظ شود.

مدیر کل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی گفت: خانه احزاب فارغ از گرایش جناحی و حزبی در راستای گسترش فعالیت های احزاب شکل گرفته تا با این اقدام مهم شاهد یک نهاد فعال مدنی در استان باشیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار