مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی گفت: تالار عکاسان استان مرکزی روز شنبه 23 تیرماه 97 راس ساعت 19 با حضور شهروندان در موزه مفاخر اراک افتتاح می شود.
کد خبر: ۶۲۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 12 July 2018

به گزارش تابناک مرکزی، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی با اعلام این خبر، گفت: اقلامی که در تالار عکاسی به نمایش گذاشته می شوند عکس ها، نگاتیو ها، شیشه های عکاسی، دوربین ها و ادواتی هستند که استاد محمد علی داوری به اداره کل میراث فرهنگی استان برای نمایش عمومی در موزه اهدا کرده است. همچنین از آقایان محمد علی جمالزاده، مجید نوری، محمد وروانی فراهانی، عادل عزیزی، سید مهرداد شریفی، علی کریمی، محمد اسدی، امیر قادری و جابر غلامی یک تابلوی عکس به انتخاب خود این هنرمندان با نام "عکس ماندگار، عکاس ماندگار"  در تالار نصب شده تا این مجموعه دربردارنده هنری از نسل گذشته و امروز عکاسان استان باشد و تا حدودی بتواند راوی توانایی این هنرمندان باشد.

حسینی افزود: هنرمندان، طلایه داران مفاخر و مشاهیر هستند از این رو تاکید داشتیم این تالار از موزه مفاخر استان احداث شود و با آنکه به لحاظ فضای موزه با محدودیت مواجه هستیم، تلاش کردیم تا قسمتی از هنر عکاسی استان را به نیابت از تمام هنر هنرمندان استان در این موزه به گردشگران و بازدید کنندگان ارائه دهیم.

وی در پایان گفت: عکس به عنوان صادق‌ترین و گویاترین سند تاریخی  از جایگاه بسیار مهمی در روایت گذشته برخوردار است، از سوی دیگر به دلیل جایگاه ویژه عکس و عکاسی در تاریخ معاصر ایران و نیاز کشور به ثبت وقایع، جاذبه ها، تبلیغات و مهمتر از آن نشر هنر نیازمند آن هستیم که از هنرمندان این عرصه حمایت کنیم.

مراسم افتتاحیه این تالار روز شنبه مورخ 23 تیرماه 97 راس ساعت 19 برگزار می شود و حضور تمام شهروندان در این مراسم آزاد است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار