فرماندار شیراز گفت:تاکید بر اینکه مناسب‌سازی شهری وظیفه همگانی است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و مسئولین موظف هستند که شرایط را برای حضور معلولین در جامعه به گونه‌ای فراهم کنند که شاهد اجرای عدالت اجتماعی باشیم.
کد خبر: ۶۲۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ 25 June 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حیدر عالیشوندی پیش از ظهر امروز در‌جلسه مناسب‌سازی فضای شهری با اشاره به فعالیت‌های شهرداری‌ها در زمینه مناسب‌سازی فضای شهری، اظهار داشت: شهرداری‌ها و ناظرین بر شهرداری‌ها در حال پیاده‌سازی قانون مناسب‌سازی در شهر‌ها هستند، این در حالی است که نه تنها شهرداری‌ها بلکه باید تمام احاد مردم به این مهم توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی شهری وظیفه همگانی است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و مسئولین موظف هستند که شرایط را برای حضور معلولین در جامعه به گونه‌ای فراهم کنند که شاهد اجرای عدالت اجتماعی باشیم.

عالیشوندی با بیان اینکه در قانون طرح‌های مختلفی برای حمایت از معلولین لحاظ شده است که برای اجرای هرچه بهتر این قوانین باید بسترهای مناسبی فراهم‌ شود تا این قوانین پیاده‌سازی شود، افزود: معلولیت درست است که یک آسیب اجتماعی است اما باعث نمی‌شود که بستر فعالیت‌های اجتماعی از بین برود و معلولین نیز قشری از جامعه هستند که باید شرایط زندگی در جامعه برای آنان فراهم شود.

وی با بیان اینکه در راه پیاده‌سازی قوانین حمایتی از معلولین باید به گونه‌ای عمل کنیم که این قوانین به صورت فرهنگ اجتماعی در بدنه جامعه قرار گیرد، عنوان کرد: این نگرش و فرهنگ باید به گونه‌ای باشد که تمامی اقشار جامعه وظیفه خود بدانند که کاری را برای احقاق حقوق شهروندی معلولین انجام دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار