تابناک مرکزی: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: طی هفته جهاد کشاورزی سال جاری ۱۰۰ پروژه عمرانی، خدماتی، تولیدی بخش کشاورزی در استان مرکزی به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۶۱۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 13 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، مجید آنجفی به مناسبت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: طی این هفته در کنار دیگر برنامه هایی که تدارک دیده شده، افتتاح ۱۰۰ پروژه در بخش های مختلف کشاورزی در دستور کار قرار دارد که با بهره برداری از این طرح ها ۸۰۰ خانوار از مزایای آن بهره مند می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: برای اجرای این یکصد طرح حدود ۹ میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومان از اعتبار دولتی هزینه شده، حدود پنج میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان اعتبار بانکی است و بقیه هم به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان آورده شخصی متقاضیان است که درمجموع ۲۸ میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان برای این ۱۰۰ پروژه اعتبار هزینه شده است.

آنجفی بیان داشت: با اجرای این طرح برای ۸۹۲ نفر به صورت مستقیم و برای یک هزار و ۲۴۴ نفر هم به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود که مجموع اشتغال ایجاد شده رقمی بالغ بر دو هزار و ۱۳۶ نفر است.

وی ادامه داد: طرح آبیاری تحت فشار به مقدار ۸۳۶ هکتار از اراضی قابل اجرای سیستم های نوین، لایروبی ۱۹ رشته قنات که ۷۱۵ خانوار بهره بردار این قنوات هستند و... ازجمله طرح هایی است که در این ایام به بهره برداری می رسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی به لحاظ تولید بسیاری از اقلام اساسی در رده استان های سرآمد کشور به شمار می رود بیان داشت: چیزی حدود ۳۸ درصد مازاد بر مصرف استان تولید مرغ است. در حوزه تولیدات دامی هم سه پروژه در دست افتتاح است که در مجموع ۷۴ هزار قطعه به تولید حوزه مرغ گوشتی و تخم گذار استان اضافه می شود.

وی در مورد آبزیان خوراکی هم اظهار داشت: به رغم مسایل و مشکلاتی که گرفتارش هستیم، اما استان در سال گذشته به میزان چهار هزار و ۵۰۰ تن تولید داشت که رقم خوبی است. اما استان مرکزی با توجه به تعدد قنوات و منابع آبی و سدهای موجود قابلیت تولید چیزی حدود ۱۷ هزار تن انواع محصولات شیلاتی را دارد و هدف گذاری این است که به این ظرفیت تولید در بخش شیلات دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه شیلات هم در هفته جهاد کشاورزی هفت پروژه تولید آبزیان به ظرفیت ۱۰۵ تن و چهار پروژه پرورش ماهی زینتی با ظرفیت ۱۲۵ هزار قطعه افتتاح می شود.

آنجفی بیان داشت: ایجاد شهرک تولید ماهیان زینتی در شهر محلات در دست اجرا است. کارهای زیرساختی این شهرک با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان شروع شده و  امیدواریم با بهره برداری از این شهرک به حجم تولید ماهیان زینتی صادراتی استان به شکل قابل توجهی افزوده شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار