تابناک مرکزی: سخنگوی سازمان انرژی اتمی از مراحل پایانی مذاکرات با چینی ها درباره بازطراحی رآکتور اراک خبر داد.
کد خبر: ۶۱۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 10 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ بهروز کمالوندی در حاشیه مراسم یادبود شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به سفر هیأت ایرانی به چین درباره بازطراحی رآکتور اراک افزود: مذاکراتمان با چینی‌ها درباره رآکتور اراک ادامه دارد.

وی گفت: اکنون منتظر نتیجه طراحی تفصیلی هستیم تا بعد وارد مرحله ساخت و سپس وارد مرحله تجهیزات شویم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین اضافه کرد: از ابتدا جمهوری اسلامی ایران اصرار داشت طراحی رآکتور اراک را خودش انجام دهد چراکه ما توانایی اجرای آن را داریم.

کمالوندی ادامه داد: اما به لحاظ تطبیق با برجام و موضوع فنی که چینی‌ها آن را تایید می کنند و توافقات ما با چینی‌ها پیچیدگی‌هایی دارد و اینطور نیست که همه کارها را به چینی‌ها سپرده باشیم.

وی افزود: خودمان طراحی می‌کنیم و آنها تایید می‌کنند و فکر می‌کنم ظرف هفته‌های آینده هم مذاکراتمان ادامه داشته باشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین درباره عوامل مؤثر در مبارزه با تروریسم و از بین رفتن داعش اظهار داشت: اقدامات تروریستی را در طول 30 سال گذشته همواره شاهد بوده ایم.

کمالوندی با اشاره به حادثه تروریستی سال گذشته مجلس و مرقد مطهر امام راحل تصریح کرد: این حرکات نشانه موفقیت ما در رسیدن به اهدافمان و نشانه جهالت آنهاست.

وی ادامه داد: اگرچه پشت تروریست ها قدرت های بزرگ قرار گرفته اند و آنها را به تروریسم خوب و بد تقسیم کرده اند و آشکار و پنهان از آنها حمایت می کنند اما هیچ گاه به نتیجه نرسیده و موفق نبوده اند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: در طول سال های اخیر نیز که با شهادت دانشمندان به دست تروریست ها مواجه شدیم هرچند بزرگانی را از دست دادیم اما نه تنها باعث نشد خللی در برنامه های هسته ای کشورمان ایجاد شود، بلکه دانشمندان هسته ای دیگر با تلاش بیشتر، راه آنان را ادامه می دهند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار