تابناک مرکزی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تغییر در نظام آموزشی نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب دارد، گفت: برای اجرای تصمیمات در نظام آموزشی باید به اقتضائات بومی کشور توجه شود.
کد خبر: ۶۱۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 10 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خانه ملت؛ علیرضا سلیمی با بیان اینکه تغییر در نظام آموزشی نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب دارد، گفت: متاسفانه مسئولان آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را فقط در اجرای سیستم 6،3،3 خلاصه کردند این درحالی است که هنوز در بسیاری از مقاطع زیرساخت‌های این نظام ایجاد نشده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اجرای نظام 6،3،3 بسترهای مناسب فراهم نبود به طور مثال پایه ششم کلاس‌های درس کافی نداشت همچنین در این نظام به مسائل تربیتی نیز توجهی نشد.

وی بیان کرد: معلم کافی برای تدریس در پایه ششم تربیت نشده بود بنابراین مدارس با کمبود نیرو روبه‌رو شدند از سوی دیگر کتب درسی مناسبی نیز برای این پایه تالیف نشد به طور مثال کتاب ریاضی این مقطع بسیار سخت بود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس ادامه داد: برای اجرای تغییر در نظام آموزشی در ابتدا باید این تغییر به صورت پایلوت در چند مدرسه یا منطقه اجرا شود سپس درصورتی که نتایج مناسبی از آن به دست آمد و زیرساخت‌های آن فراهم شد در کل کشور آن را پیاده کنند.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور اسیر الگوبرداری از کشورهای غربی شده است، تاکید کرد: شرایط آموزش و پرورش ایران با سایر کشورها متفاوت است بنابراین نمی‌توان انتظار داشت با اجرای برخی تصمیمات نتایجی مانند سایر کشورها به دست آورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: برای اجرای تصمیمات در نظام آموزشی باید به اقتضائات بومی کشور توجه شود چراکه این نظام نسل آینده را تربیت می کند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار