معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون استان مرکزی گفت: اصحاب رسانه می توانند با معرفی نامه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشاغل خانگی به عنوان صفحه بندی، تایپیست، گزارش نویسی و خبر نویسی از تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 100 میلیون ریال استفاده کنند.
کد خبر: ۶۱۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 03 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی در کارگروه رسانه استان مرکزی افزود: نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئول مستقیم ارائه تسهیلات فرهنگی به متقاضیان مطبوعاتی استان مرکزی هستند.

حقیقی افزود: نشریاتی که امکان فعالیت در منزل برای آنان وجود دارد می توانند با معرفی اداره کل ارشاد و احراز شرایط لازم از تسهیلات قرض الحسنه مطابق موازین قانونی بهره مند شوند.

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در راستای کاهش دغدغه مطبوعات، استاندار مرکزی دستور دادند تا هر آنچه در توان مجموعه است برای رفع مشکلات این قشر زحمت کش انجام شود.

حقیقی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر حمایت از مطبوعات محلی استان اظهار داشت: باید فهرستی از ادارات، نهادها و شرکت هایی که از نشریات استانی خرید نمی کنند، تهیه شود.

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هیچ مدیر استانی اجازه شکایت از رسانه ها را ندارند و طرح شکایت ها تنها در کمیته ای با حضور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده خانه مطبوعات و رسانه مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار می گرد.

حقیقی افزود: دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی باید معوقات رسانه ها را در اسرع وقت مورد بررسی قرار داده و پرداخت کنند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: از سال 90 تاکنون 25 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان مرکزی مصوب شده که 230 مجوز مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نگین براتی افزود: 352 رشته مشاغل خانگی برای پرداخت تسهیلات خانگی معرفی شده اند که 134 رشته مربوط به حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی اظهار داشت: اصحاب رسانه می توانند با معرفی نامه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشاغل خانگی به عنوان صفحه بندی، تایپیست، گزارش نویسی و خبر نویسی از تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 100 میلیون ریال استفاده کنند.

معاون اشتغال وکارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: پنج هزار نفرتوسط 311 واحد پذیرنده در طرح کارورزی استان شرکت کرده اند.

براتی افزود: در طرح کارورزی متقاضیان 2 تا 6 ماه در دستگاه پذیرنده به کار گرفته می شوند وپس از اتمام زمان کارورزی، کارفرما می تواند افراد توانمند را جذب کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی نیز گفت: کارگروه رسانه این استان با هدف کاهش مشکلات جامعه مطبوعات شکل گرفته و تاکنون با همکاری خانه مطبوعات 20 مصوبه داشته است.

مصطفی عرب افزود: کمیته رسانه یا کارگروه رسانه با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و خانه مطبوعات تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: بیمه و تامین اجتماعی از عمده مشکلات فعالان عرصه مطبوعات استان مرکزی است که در این راستا اقدامات موثری انجام گرفته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار