اعلام آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح 55 متری اراک/ عضویت مدیران و معاونان شهرداری در هیات مدیره شرکت های طرف قرارداد با شهرداری اراک مغایر با قانون است
کد خبر: ۶۱۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 03 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، کاوه فلک افلاکی در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک و به دنبال ورود تعدادی از اهالی شهرک ابوالفضل (ع) شهر اراک به داخل صحن رسمی این شورا افزود: شورای اسلامی همه تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به کار گرفته و از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

وی بیان کرد: تمام کمیسیون های شورای اسلامی کلانشهر اراک وظایف خود را به خوبی انجام می دهند اما رفع همه مشکلات شهری شهروندان برعهده شورای شهر و شهرداری نیست.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: اگر قرار باشد هر شهروند برای حل مشکل خود نظم عمومی را به هم زند، سنگ روی سنگ باقی نخواهند ماند.

فلک افلاکی اظهار داشت: شورای شهر برای افرادی که به ناحق خواستار حل مشکلات خود هستند، اولویتی قائل نیست.

یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: مشکلات زمین های قول نامه ای در این شهر زیاد است.

ایرج رضایی افزود: شهروندان باید در حل مشکلات خود صبور باشند و نباید انتظار داشته باشند که مشکلات 20 ساله یک روزه حل شود.

شهردار اراک نیز در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک در خصوص اعلام آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری طرح 55 متری (58 متری) اراک گفت: این سررمایه گذار محدودیت فاینانس ندارد و برای اجرای طرح 55 متری اراک توانایی اخذ تسهیلات دارد.

داود تاجران افزود: مبلغ این تسهیلات نامحدود است اما سودی که به آن تعلق می گیرد اگر بر اساس خرید تجهیزات خارجی باشد، هفت درصد و اگر به صورت خرید داخلی باشد بر اساس نرخ نظام بانکی محاسبه می شود.

وی بیان کرد: این سرمایه گذار یک نرخ بیمه 2 و سه دهم درصدی نیز دارد و تا پنج سال هم امکان تنفس دارد.

شهردار اراک ادامه داد: مدت زمان دریافت تسهیلات از سوی این سرمایه گذار حداکثر 120 روز است.

مرتضی سورانه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست خطاب به شهردار اراک گفت: اسنادی موجود است که برخی مدیران و معاونان شهرداری در هیات مدیره بعضی شرکت ها و یا بنیادهای طرف قرارداد معاملات با شهرداری اراک عضو هستند و ابلاغ دارند که این موضوع مغایر با قانون منع مداخله است.

شهردار اراک در پاسخ به این موضوع گفت: این مهم با جدیت بررسی و نتایج آن به شورای اسلامی کلانشهر اراک اعلام خواهد شد.

در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک چهار نفر از اهالی شهرک ابوالفضل (ع) به دلیل مشکل اخذ سند و زمین های قول نامه ای این منطقه در صحن حضور یافتند و تا دقایقی مانع برگزاری این نشست شدند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار