مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی: ضریح امامزاده محمد عابد(ع) اراک توسط هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی ساخته شد .
کد خبر: ۶۱۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 31 May 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ حسینی با توجه به هنر ناب هنرمندان صنایع دستی استان و رشد این هنر در دامان فرهنگ ایرانی و اسلامی، تولیدات این حوزه دارای ارزش های والای فرهنگی، هنری و مذهبی و بهترین نمونه بصری جهت تزئین اماکن و بقاع متبرکه برای عرض ارادت به اندیشه پاک صاحبان این اماکن هستند.

وی افزود: از این رو در یکی از اماکن مقدس استان مرکزی یعنی امامزاده محمد عابد(ع)، ضریحی منقش به هنر صنایع دستی استان نصب خواهد شد.

حسینی گفت: این ضریح توسط هنرمندان برجسته در رشته های منبت، حجاری سنگ و فلز ساخته شده و ساخت آن با ارتفاع سه متر و وزنی معادل چهار و نیم تن در مدت سه سال به مراحل پایانی خود نزدیک و برای نصب آماده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این ضریح متبرک توسط استاد امیرمنصور احمدی ساخته و توسط نقوش استاد داود برجی آراسته شده است.

او افزود: هنرهای به کار رفته در این ضریح را میناکاری، فلز کاری، آثار چوبی و طراحی سنتی در بر گرفته که به صورتی هنرمندانه به کار گرفته شده و با آیه هایی از سوره مبارکه نور و آیه الکرسی نورانی شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار