تابناک مرکزی: معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: اعتبارات تخصیصی برای کمک به خانواده‌های چندقلوزا بسیار اندک بوده و پاسخ‌گوی نیازها نیست.
کد خبر: ۶۱۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 31 May 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، عبدالکریم یادگاری با اشاره به 5 قلوزایی یک مادر اراکی در روز گذشته اظهار کرد: روز گذشته مادری 29 ساله در دومین زایمان خود صاحب 3 پسر و 2 دختر پنج قلو شد که هم اکنون 2 نوزاد در بیمارستان طالقانی و 3 نوزاد دیگر در بیمارستان امیرکبیر اراک تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

وی تصریح کرد: کارشناسان بهزیستی به منظور کمک به این خانواده روز گذشته با اعزام به بیمارستان بررسی‌های اولیه را انجام داده و با توجه به مشکل مسکن این خانواده قرار شد بهزیستی در گام اول ودیعه لازم را برای اجاره یک واحد مسکونی مناسب برای آنها تامین کند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی افزود: همچنین با توجه به این خانواده وضع مالی مناسب نداشته و از نظر اقتصادی در شرایط خوبی قرار ندارد، بهزیستی نسبت به تامین شیرخشک مورد نیاز نیز اعلام آمادگی کرده است، همچنین برای نگهداری نوزادان کمک هزینه پرستار را نیز پرداخت خواهد کرد.

یادگاری گفت: پدر پنج‌قلوها کارگر ساده نان‌‌پزی است که درآمد ناچیزی دارد، بهزیستی این آمادگی را نیز دارد که تسهیلات خوداشتغالی با سود چهاردرصد به این خانواده پرداخت کند.

وی بیان داشت: در حال حاضر در برنامه کوتاه‌مدت این برنامه‌های حمایتی را برای این پنج قلوها در نظر گرفتیم تا در برنامه بلندمدت با همکاری بنیاد علوی بتوانیم مسکن مناسب برای آنها تامین کنیم.

معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه هم اکنون 800 خانواده چندقلوزا زیرپوشش بهزیستی استان هستند، گفت: اعتباراتی که در اختیار بهزیستی درحوزه حمایت از کودکان چندقلوزا قرار می‌گیرد، اعتبارات بسیار ناچیزی بوده و پاسخگوی نیاز‌های خانواده‌های چندقلوزا نیست که می‌طلبد خیرین به این حوزه ورود کرده و از این خانواده‌ها حمایت کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار