تابناک مرکزی: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: مقدمات شکل گیری شورای مهارت در استان با هدف حرفه آموزی مستمر و افزایش سطح توانمندی فراگیران در تمامی بخش ها فراهم شده است.
کد خبر: ۶۰۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 22 May 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، سعیدرضا شاه محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این شورا به ریاست استاندار مرکزی و دبیری مدیرکل فنی و حرفه ای استان در خردادماه امسال فعالیت خود را آغاز می کند.

وی اظهار کرد: شورای ملی مهارت سال گذشته توسط نمایندگان مجلس به‌ منظور گسترش و اثربخشی آموزش و مهارت ‌آموزی مصوب شد و در 6 استان کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: نیازسنجی مهارت در این شورا با توجه به داشته ها و ظرفیت ها مورد بررسی قرار گرفته تا ارائه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال هدایتگری شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: این شورا، به توسعه اشتغال و حفظ شاغلان در بخش های مختلف تولیدی در سطح استان کمک خواهد کرد.

شاه محمدی افزود: توسعه آموزش در بخش های صنعت، دانشگاه و روستا در راستای عدالت اجتماعی از اولویت های هدفگذاری شده اداره کل فنی و حرفه ای استان در سال جاری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: نهضت مهارت آموزی و برنامه ریزی در راستای پاسخگویی به نیازهای آموزشی، توسط فنی و حرفه ای انجام می گیرد.

شاه محمدی افزود: سند آموزش مهارت استان مرکزی در سال جاری براساس آمایش سرزمین تدوین خواهد شد تا آموزش های مهارتی در بخش های مورد نیاز به فراگیران ارائه شود.

وی اظهار کرد: ارائه آموزش های مهارتی براساس نیاز صنایع و به ویژه بنگاه های کوچک از دیگر برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای استان مرکزی است.

وی با یادآوری اینکه، استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور باید در ارایه آموزش های مهارتی سرآمد باشد، گفت: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان آمادگی دارد تا نیاز آموزشی واحدهای صنعتی را برگزار کند.

شاه محمدی افزود: ارائه آموزش ها نباید براساس اقبال عمومی صورت گیرد بلکه با نیازسنجی و سیاستگذاری بلندمدت می بایست اثربخشی برنامه های آموزش محور را توسعه داد.

وی اظهار کرد: طرح ' ایران مهارت' سال گذشته با همکاری فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش کلید زده شد که در این طرح دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم 20 ساعت در دوره های آموزشی شرکت می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: سال گذشته در بخش خصوصی 2 میلیون 500 هزار نفر ساعت و در بخش دولتی سه میلیون و 100 هزار نفر ساعت در دوره های مختلف آموزشی در این استان شرکت کردند.

شاه محمدی افزود: امسال پیش بینی می شود، پنج میلیون نفر ساعت با مشارکت 191 آموزشگاه فنی و حرفه ای در دوره های آموزشی شرکت کنند.

معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز گفت: سال گذشته 2 هزار و 100 نفر کادر و سرباز در دوره های آموزش فنی و حرفه ای در راستای کسب مهارت شرکت کردند.

محمد جهانگیری افزود: طرح 'تعاون روستا' با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم توسط فنی و حرفه ای استان در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: آموزش در کانون مساجد استان نیز با بکارگیری مربیان فنی و حرفه ای در غنی سازی اوقات فراغت و در طول سال اجرا می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار