بر اساس تفاهم صورت گرفته بین شهرداری اراک وشرکت ماشین سازی؛
تابناک مرکزی: بر اساس توافقات صورت گرفته بین شرکت ماشین سازی و شهرداری اراک مقرر گردیده است اولین زباله سوز بیمارستانی کشور در این شرکت ساخته و بیمارستانهای این شهر مجهز به سیستم زباله سوز بیمارستانی مرکزی شوند.
کد خبر: ۵۹۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 26 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی، بر اساس توافقات صورت گرفته بین شرکت ماشین سازی و شهرداری اراک مقرر گردیده است اولین زباله سوز بیمارستانی کشور در این شرکت ساخته و بیمارستانهای این شهر مجهز به سیستم زباله سوز بیمارستانی مرکزی شوند.

تاجران شهردار اراک با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با شرکت ماشین سازی اراک برای تولید یک دستگاه زباله سوز بیمارستانی 6 تنی در فاز اول گفت: میزان تولید پسماند بیمارستانی شهرستان اراک روزانه حدود 6 تا 7 تن می باشد که با توجه به کارنامه موفق ماشین سازی اراک در حوزه تولید، رایزنی ها جهت ساخت این دستگاه انجام گرفته است و امکان افزایش این ظرفیت در فاز دوم نیز وجود دارد.

معمارزاده از شرکت ماشین سازی اراک قیمت تمام شده این دستگاه زباله سوز را یک میلیون یورو در بخش ارزی و ۱۳ میلیارد ریال در بخش ریالی عنوان کرد و گفت: طراحی بخشی از این زباله سوز با همکاری کشور فرانسه انجام خواهد شد و مطابق قرارداد جاری ماشین سازی اراک با شرکت فرانسوی دانش فنی این محصول به این شرکت منتقل خواهد شد و از آنجا که این فناوری از لحاظ اقتصادی از فناوری های با قیمت بالا محسوب می شود تولید بخشی از آن در داخل می تواند باعث کاهش زیادی در قیمت تمام شده و جلو گیری از خروج ارز از کشور شود.

وی ادامه داد: بومی سازی این محصول علاوه بر اینکه می تواند تاثیر بسزایی در رفع مشکل زباله های بیمارستانی و عفونی در سرتاسر کشور را داشته باشد سرآغازی بر مدیریت ارتقا یافته و همراه با استاندارد جهانی برای رفع معضل زباله های عفونی در داخل کشور است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار