تابناک مرکزی: مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: 10 واگن غله بر در این شرکت ساخته و روز سه شنبه به ناوگان ریلی کشور پیوست.
کد خبر: ۵۹۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ محمدرضا مختاری افزود: این واگن ها به سفارش شرکت پارسیان ریل شرق طراحی و ساخته شده و ارزش ریالی هر یک از آن ها 2 میلیارد و 300 میلیون ریال است.

وی اظهار کرد: قرارداد اولیه ساخت واگن غله بر با شرکت پارسیان ریل شرق 100 دستگاه است و سال گذشته 70 دستگاه به شرکت بهره بردار تحویل شد و واگن های باقی مانده نیز تا پایان خرداد امسال تحویل می شود.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: ساخت واگن های غله بر از محصولات جدید این شرکت است که می تواند با تولید انبوه نیاز داخل را به طور کامل تامین و صرفه جوی ارزی چشمگیری را به دنبال داشته باشد.

وی بیان کرد: 315 دستگاه واگن باری پارسال با ارزش ریالی بیش از هزار میلیارد ریال و 26 دستگاه واگن مسافربری به ارزش حدود 800 میلیارد ریال در شرکت واگن پارس اراک تولید شد که نسبت به مدت مشابه پیش از آن تولید این محصولات حدود 50 درصد رشد داشته است.

مختاری گفت: همزمان با ساخت واگن های غله بر و مسافربری، ساخت انواع واگن های باری چهار و 6 محوره نیز در این شرکت جریان دارد.

وی افزود: بقای شرکت واگن پارس به قوای مالی شرکت های بهره بردار بستگی دارد، بنابراین انتظار می رود دولت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به این شرکت ها و همچنین جلوگیری از واردات بی رویه انواع واگن های مسافربری و باری گام مهمی در راستای حفظ این شرکت و شرکت های پایین دستی واگن پارس بردارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار