تابناک مرکزی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: سازمان های مردم نهاد و فرهیختگان دانشگاهی بازوی دولت در اجتماعی کردن راهبرد مقابله با اعتیاد هستند.
کد خبر: ۵۹۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی در دیدار با معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در استانداری مرکزی افزود: تشکل های مردمی فرصتی بزرگ برای مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد هستند.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت های سازمان ها و گروه های مردمی گفت : سمن ها به عنوان عوامل اجرایی و عملیاتی می توانند کمک بزرگی در اجرای راهبردها، سیاست ها و برنامه های اجرایی مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: سمن ها باید بیش از گذشته همراه و همگام دولت برای کاهش این معضل بزرگ اجتماعی باشند و دولت نیز از ایده های نو، خلاقانه و طرح های کارشناسانه سازمان های مردم نهاد فعال و پویا استقبال می کند.

حقیقی افزود: بررسی لازم در راستای توزیع مکانی مراکز ترک اعتیاد استان مرکزی انجام شده است و امسال برنامه‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با همکاری دستگاه های مربوطه اجرایی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: امسال 10 هزار نفر داوطلب در استان مرکزی برای شرکت در پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی (ص) و گل های فاطمی (س) ثبت نام کردند و در واقع باید از ظرفیت های بکر معنوی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بهره جست.

وی با یادآوری اینکه در راستای رویکرد مبارزه اجتماعی با مواد مخدر رسانه ها بهترین نقش را می توانند ایفا کنند، افزود: گفتمان سازی اجتماعی در راستای رویکرد مقابله با اعتیاد است و باید از تمامی ظرفیت های مردمی در تحقق این رویکرد بیشترین بهره را برد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با بهره گیری از ظرفیت تشکل های اجتماعی و مدنی مردم نهاد یک ضرورت است.

اسدالله هادی نژاد افزود: پارسال کشفیات مواد مخدر استان مرکزی در همسنجی با سال قبل، حدود 10 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار