تابناک مرکزی: سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: این استان در سال زراعی جاری در زمینه جذب و پوشش بیمه کشاورزان رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۵۹۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، محمد صادق زهدی افزود: صندوق بیمه اجتماعی و کشاورزان استان مرکزی با پوشش 52 هزار نفر شامل 42 درصد از جمعیت 122 هزار نفری روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان موفق به کسب این رتبه کشوری شده است.

وی ادامه داد: ساکنان روستایی و عشایری، شهرهای زیر 20 هزار نفر، قالیبافان، مهندسان نظام منابع طبیعی و کشاورزی، مهندسان دامپزشکی، رانندگان حمل و نقل جاده ای بار و مسافر از جمله مخاطبان و جامعه هدف بیمه اجتماعی کشاورازن است.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: جمعیت بین 18 تا 50 سال این مناطق و حرفه ها می توانند سالانه با پرداخت 2 میلیون و 400 هزار ریال تا پنج هزار و 400 ریال از خدمات این بیمه بهره مند شوند.

وی افزود: 40 دفتر نمایندگی بیمه اجتماعی کشاورزان در استان مرکزی وظیفه خدمت رسانی به بیمه شدگان این صندوق را برعهده دارند.

زهدی خاطر نشان کرد: کشاورزان، روستاییان، عشایر و جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر می توانند با 70 سال سن و 10 سال سابقه بیمه یا 60 سال سن و 15 سال سابقه و جوانان با پرداخت 30 سال حق بیمه از خدمات بازنشستگی این بیمه بهره مند شوند.

وی ادامه داد: چهار هزار و 500 نفر از کشاورزان و جمعیت عشایری استان مرکزی سال گذشته با 70 سال سن و پرداخت 10 سال سابقه بیمه بازنشسته شدند و این استان در این حوزه رتبه دوم را در سطح کشور به دست آورد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه بیمه اجتماعی کشاورزی با نهادهای حمایتی، اکنون حق بیمه سه هزار نفر از بیمه شدگان بیمه کشاورزی استان توسط سازمان های حمایتی شامل کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود.

زهدی گفت: آشنا نبودن کشاورزان با مزایای بیمه کشاورزان از جمله عوامل کم رغبتی کشاورزان از این بیمه است و بر این اساس امسال اجرای طرح روستاگردی کارشناسان نمایندگی های، توزیع دست نوشته ها در بین روستاها و بهره گیری دستگاه های اجرایی و نهادهای حاکمیتی برای آشنایی مردم با خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان در دستور کار این صندوق قرار دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار