تابناک مرکزی: مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی و ماهوره ای حاکی از تداوم و تشدید ناپایداری‌ها طی ۲۴ ساعت آینده در استان مرکزی است.
کد خبر: ۵۹۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 17 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی، مرتضی ذوالفقاری، مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با اشاره به وضعیت جوی استان مرکزی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی و ماهوره ای حاکی از تداوم و تشدید ناپایداری‌ها طی ۲۴ ساعت آینده در استان مرکزی است.

وی افزود: ناپایداری‌ها به صورت رگبار و رعدوبرق بوده و در ساعات بعدازظهر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تداوم خواهد داشت. باتوجه به بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در برخی از مناطق استان پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین به دلیل ریزش هوای سرد از عرض های شمالی به کشور، دمای هوا در مناطق شمالی و با شدت کمتری در مناطق مرکزی کشور کاهش خواهد داشت بنابراین بارش ها در برخی از مناطق سردسیر و ارتفاعات استان به صورت بارش برف خواهد بود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه صبح فردا دمای هوا در استان مرکزی به طور میانگین بین ۳ تا ۵ درجه کاهش خواهد یافت، بیان کرد: در برخی از نقاط به ویژه مناطق شمال استان دما به زیر صفر درجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش ها به میزان ۳۰.۳ میلیمتر مربوط به غرق آباد و کمترین میزان بارش با چهار دهم میلیمتر مربوط به خمین بوده است. همچنین از نظر دمایی «غرق آباد» با دمای سه درجه بالای صفر و خمین با دمای ۱۸.۲ درجه بالای صفر به ترتیب به عنوان سردترین و گرم‌ترین شهر استان مرکزی بوده اند.

 مدیرکل هواشناسی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش دما در استان توصیه می شود کشاورزان اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار