تابناک مرکزی: معاون استاندار مرکزی با بیان این که شان و جایگاه حقوق مردم را در عمل و نه در شعار باید رعایت کنیم گفت: جوانان را به‌سبب بیان خواسته‌ها به لکنت نیندازیم.
کد خبر: ۵۹۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ 12 April 2018

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی اظهار داشت: اینکه بگوییم وضعیت استان در شاخص‌های اجتماعی نسبت به کشور وضعیت بدی است، قابل قبول نبوده، زیرا در برخی از شاخص‌های بهتر از کشور هستیم و در برخی از شاخص‌ها با درصد کمی در وضعیتی بدتر از کشور قرار داریم، اما درمجموع استان نسبت به کشور وضعیت بدی نیست.

وی افزود: عمق مسائل اجتماعی به این سادگی نیست که در این جلسات در رابطه با آن بتوان به طور کامل صحبت کرد، ما باید وظیفه استانی خود را انجام دهیم، آنچه که واقعیت دارد این که وقتی از نشاط اجتماعی صحبت می‌کنیم یعنی فرد از زندگی در کنار هم‌نوعان خود، محیط و مسئولان خود احساس نشاط کند که اگر چنین نباشد، وجود اشتیاق کم‌معنی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: اقدامات کوتاه‌مدت مانند برگزاری راهپیمایی‌ها، جشنواره‌ها و از این دست برنامه‌ها تاثیرگذار در نشاط اجتماعی است اما اگر اهداف بلندمدت در کنار آنها نباشد نتیجه عکس می‌دهند.

حقیقی بیان کرد: این که مسائل اجتماعی شاخص‌پذیر شده بسیار خوب است، اما احساس از واقعیت فاصله دارد، ما باید تلاش کنیم تا این فاصله را کم کنیم، مادامی که در دانشگاه جوانان را کارمند بدانیم و بگوییم جوان ثروت است اما در مقابل مدام بگوییم این کار را بکن و آن کار را نکن و قول و عمل ما یکی نباشد اوضاع درست نمی‌شود.

وی ادامه داد: شان و جایگاه حقوق مردم را در عمل و نه در شعار باید رعایت کنیم، تمام نظام ما براساس اتحاد و وحدت شکل گرفته است، بنابراین ابتدا ما باید واقعیت را بپذیریم و بعد معنای احساس وجود را معنادار کنیم، وظایف خود را به معنای واقعی عمل کنیم، حقوق مردم را به معنای واقعی رعایت کنیم و جوانان را به‌سبب بیان خواسته‌ها به لکنت نیندازیم و در مسائل اجتماعی انها را همچون فرزندان خود نگاه کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و عملیاتی را انجام دهیم و به آنها ایمان داشته باشیم و از برنامه‌های بلندمدت برای مسائل هم غافل نشویم، اگر این طور رفتار کنیم می‌توان اقدام مثبتی انجام داد اما اگر واقعیت را بپذیریم، اگر موازی‌کاری کنیم و به حقوق مردم احترام نگذاریم به طور قطع در این زمینه نمی‌توان موفق عمل کرد.

حقیقی اضافه کرد: باید دید چه تعداد از سمن‌هایی را که در این زمینه ایجاد شده‌اند مورد توجه قرار می‌دهیم و افکارشان را می‌خریم و در تصمیم‌سازی‌ها از آنها استفاده می‌کنیم.

وی افزود: پیشنهاد نهایی بنده در این زمینه این است که کارگروهی با مسئولیت دفتر اجتماعی و عضویت نهادهای ذی‌ربط دارای نقش در وجدان اجتماعی و نشاط اجتماعی تشکیل شود و تا جلسه آینده مصداق‌های عملیاتی نشاط و سهم ما از آن را مشخص کند تا براساس آن و طرح عملیاتی این مصداق‌ها را اجرا کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با تاکید بر عدم موازی‌کاری گفت: خیلی بد است که هزاران مسئله در حوزه اجتماعی را بخواهیم با موازی‌کاری انجام دهیم.

حقیقی خاطرنشان کرد: ذات جوانان ذات شایسته و پاکی است اما متاسفانه ما در برابر آنها ادای اداری درمی‌آوریم، درحالی که اگر به آنها احترام بگذاریم حتی حاضرند جان خود را هم بدهند، بنابراین در این راستا با تاسیس خانه جوان به‌دنبال این هستیم که میدان را به خود جوانان بدهیم و از آنها حمایت کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار