تابناک مرکزی: استاندار مرکزی با بیان این که استان ما در بخش شاخص‌های اجتماعی در رده‌های آخر است گفت: استان مرکزی در زمینه نشاط اجتماعی نیازمند توجه جدی است.
کد خبر: ۵۹۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ 12 April 2018

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل ازتسنیم، سیدعلی آقازاده پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی اظهار داشت: آنچه سبب شد بنده تاکید کنم که این جلسه با رویکرد تاکید بر نشاط اجتماعی تشکیل شود، مسائلی بود که امروز در رابطه با خوب نبودن وضعیت نشاط اجتماعی در استان مطرح شد.

وی افزود: همه اعتقاد داریم که جامعه ما از یک فقر مزمن که آن هم نشاط اجتماعی است رنج می‌برد، گزارشی هم که از سوی دفتر اجتماعی استانداری ارائه شد بیانگر همین موضوع بود، بنابراین ما ادعا نمی‌کنیم که معجزه می‌کنیم اما بخش عمده‌ای از این افسردگی را با اقدامات مطلوب می‌توان کاهش داد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: آنچه مورد نظر است این که ما بتوانیم آمارهایی را که امروز ارائه شد در سال 97 تا حدودی کاهش دهیم، نظر بنده هم همین است که استان ما در بخش شاخص‌های اجتماعی در رده‌های آخر است اما با اختیاراتی که داریم، تصمیم گرفته‌ایم کاری کنیم تا امیدواری و نشاط را جایگزین افسردگی موجود کنیم.

آقازاده بیان کرد: با نگاه گذرا در جامع هم می‌توان این افسردگی و خوب نبودن وضعیت نشاط اجتماعی در استان را مشاهده کرد به طوری که حتی اگر این گزارش امروز هم ارائه نمی‌شد احساس می‌کردیم که مردم به این نشاط نیاز دارند، بنابراین استان مرکزی در زمینه نشاط اجتماعی نیازمند توجه جدی است.

وی ادامه داد: این احساس نیاز شدید به نشاط اجتماعی را می‌توان در مسائل مختلف اجتماعی از جمله وضعیت استان در نزاع جمعی مشاهده کنیم که رتبه استان در بحث نزاع دسته‌جمعی در کشور رتبه 6 است که به‌لحاظ جمعیت و امکاناتی که در مقایسه با استان‌های دیگر داریم در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار داریم و در همین ایام نوروز شاهد بودیم که یک نفر 4 نفر از اعضای خانواده خود را در نزاع دسته‌جمعی به قتل رساند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: این مسائل را اگر بر پایه‌ی نبود نشاط اجتماعی بگذاریم، زنگ خطری برای جامع و اجتماع است که می‌طلبد ابتدا در سال 97 در شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران کارگروه نشاط اجتماعی با عضویت تمام دستگاه‌ها و همچنین حضور امام جمعه شهرستان‌‌ها برگزار شود.

آقازاده اضافه کرد: بنابراین باید هدف ما این باشد که افسردگی را در سطح استان کاهش دهیم، بیشتر به جوانان توجه کنیم، نگاه دولت به جوانان یک نگاه کاملا اعتمادانگیزی است اما یک سری محدودیت‌هایی هم وجود دارد، برای مثال ما به جوانان نیازمند هستیم اما به‌سبب محدودیت‌های اداری داریم و نمی‌توانیم برخی از کارها را انجام دهیم.

وی افزود: رئیس جمهور 4 سال است که بحث به کارگیری مشاوران جوان در دستگاه اجرایی را مطرح کردند که قرار شد 2 هزار نفر را استخدام کنند، از این دو هزار نفر تا امروز یک نفر هم استخدام نشده است، سهم استان ما از این تعداد 6 نفر بوده و هنوز نتوانسته‌ایم، یعنی این که دولت نگاه مثبتی به جوانان دارد اما به سبب دلایل مختلف از جمله تورم نیرو در تمام دستگاه‌ها، ممانعت سازمان امور استخدامی و غیره این موضوع میسر نشده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بحث اشتغال هم یکی از مواردی است که در زمینه ایجاد نشاط اجتماعی می‌توان از ان استفاده کرد، بنابراین اگر در شهرستان‌ها برگزاری کارگروه نشاط اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، در ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های بعد از آن جنگ‌های شادی برگزار شود و اقدامات دیگر می‌توان تا حدودی در این زمینه گام برداشت.

آقازاده با اشاره به ضرورت به‌کارگیری از ظرفیت موسیقی هم گفت: ما نباید در زمینه موسیقی با ترس و ابهام صحبت کنیم، امام خمینی(ره) هم موسیقی مجاز را جایز دانستند و همچنین مقام معظم رهبری اما موسیقی که فاخر، مجاز و سنتی باشد و مطابق چارچوب‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه شود، بنابراین برگزاری کنسرت‌ها اگر با رعایت اصول باشد ایرادی ندارد و می‌تواند در ایجاد نشاط اجتماعی تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: داشتن نشاط اجتماعی می‌تواند از تبعات امنیتی هم بکاهد، همان طور که عده‌ای بعد از مدتی نیاز به حضور در یک مکان معنوی دارند برای رسیدن به نشاط اجتماعی هم همین نیاز احساس می‌شود، بنابراین اگر نشاط به معنای کامل آن در تمام زمینه‌ها اعم از معنوی، مادی و غیره مورد نظر باشد می‌توان گفت که به اهداف خود رسیده‌ایم و برنامه‌های ما باید شامل تمام اقشار جامعه شامل جوانان، سالمندان، زنان و غیره باشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: پس تمامی دستگاه‌های استان موظف هستند که تا پایان سال مناسبت‌ها را درنظر بگیرند و مطابق آن برنامه‌ریزی در زمینه نشاط اجتماعی را داشته باشند، در این زمینه کارشناسان، روحانیت، آموزش و پرورش، شورای اموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هم می‌توانند کمک شایانی داشته باشند، بعد از یک سال ارزیابی اقدامات را انجام می‌دهیم اگر نتیجه‌بخش بود که مشخص می‌شود کار خوبی را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار