تابناک مرکزی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیش از 37 درصد از شهروندان کلانشهر اراک در سال گذشته کارت خطر سنجی سلامت دریافت کردند و تحت پوشش اقدامات خودمراقبتی فعال قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۸۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 10 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، جواد نظری افزود: کارت خطرسنجی سلامت بعد از ارائه مشاوره و دریافت اطلاعات فردی و سنجش های سلامت نظیر فشارخون، تست دیابت و بیماری های قلبی و عروقی صادر می شود و افراد مشکل دار به صورت مستمر زیر پوشش مراقبت های تغذیه ای و جسمی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: تمامی خدماتی که توسط دارندگان کارت خطرسنجی سلامت در پایگاه های شهری و روستایی دریافت می شود در سیستم جامع دانشگاه علوم پزشکی استان به ثبت می رسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: کارت خطرسنجی به عنوان هویت و شناسنامه سلامتی هر فرد است و ضمن آگاهی کامل بیمار از شرایط جسمانی، هنگام بروز ناگهانی بیماری ها نیز کمک شایانی به مراکز درمانی در مداوای افراد است.

وی اظهار کرد: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، شمار مراکز جامع سلامت شهرستان اراک از 19 به 24 مرکز افزایش یافته و شمار پایگاه های سلامت شهرستان نیز از 30 به 49 پایگاه رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه نظام سلامت 24 خانه بهداشت از مجموع 54 خانه بهداشت موجود در استان بازسازی شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار