نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:
تابناک مرکزی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:حمایت از کالای ایرانی باید از شعار به میدان عمل، فرهنگی عمومی و نهضتی فراگیر در جامعه تبدیل شود.
کد خبر: ۵۸۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹ 05 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی، آیت اله قربانعلی دری نجف آبادی در نخستین نشست شورای اداری استان مرکزی در محل استانداری، افزود: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و درایت منحصر به فرد، حمایت از کالای ایرانی را به عنوان سرمشق برای آحاد جامعه مشخص کردند که این مهم باید از دستگاه ها و نهادهای اجرایی آغاز و به لایه های مختلف جامعه بسط داده شود.

وی ادامه داد: حمایت از کالای داخلی اشتغال مولد، توسعه متوازن و در نهایت پیشرفت و بالندگی همه جانبه کشور را به دنبال دارد و مردم و مسئولان باید برای تحقق این خواسته معظم له برنامه های کاربردی بیاندیشند.

امام جمعه اراک بیان کرد: بسیاری از کالاهای وارداتی از کشورهای مختلف جهان مشابه ایرانی دارد و در بسیاری از موارد حتی کیفیت محصول داخلی بالاتر از مشابه خارجی است اما نشان تجاری خارجی سبب ترغیب مردم به استفاده از این کالاها می شود.

وی تاکید کرد: ملت ایران اسلامی باید بدانند که لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، استفاده از کالای داخلی در راستای استقلال اقتصادی است بنابراین باید استفاده از کالای داخلی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مردم باید به استفاده از کالای داخلی ترغیب شوند و مسئولان نیز باید با جدیت هرچه تمامتر مرزهای کشور را کنترل کرده و از واردات کالاهای قاچاق جلوگیری کنند.

امام جمعه اراک ادامه داد: قدرت اقتصادی یکی از مهمترین عوامل توسعه هر کشوری محسوب می شود و این قدرت نیز تنها با بهره گیری از ظرفیت های داخلی به دست می آید، بنابراین حذف واردات کالاهای غیر ضرور در راستای تقویت بنیه اقتصادی کشور و به خصوص ایجاد اشتغال مولد باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی رشد اقتصادی کشور را کمتر از پنج درصد ارزیابی کرد و گفت: با این رشد اقتصادی نمی توان به توسعه پایدار دست یافت و باید تحقق رشد هشت درصدی در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده در صورت تحقق رشد اقتصادی هشت درصد، میزان تولید ناخالص ملی در طول هشت سال به 2 برابر می رسد که این مهم می تواند یک جهش چشمگیر در جایگاه اقتصادی ایران اسلامی در دنیا ایجاد کند.

وی بیان کرد: آحاد جامعه به خصوص دانشجویان و اساتید دانشگاه ها باید برای بالا بردن تولید ناخالص ملی نقش آفرینی کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: توسعه صنایع در همه نقاط کشور به خصوص استان های صنعتی مانند مرکزی نیاز به بازتعریف علمی و حمایت های ویژه دارد و مبنای حرکت نیز باید تحقق منویات مقام معظم رهبری قرار گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار