مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌اله استان مرکزی:
تابناک مرکزی: مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌اله استان مرکزی از آمادگی سپاه روح‌اله استان مرکزی برای ساخت 250 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۸۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ 03 April 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ سرهنگ پاسدار علی فراهانی مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌اله استان مرکزی با عنوان کردن مطلب فوق گفت: در سطح ملی از ابتدای وقوع زلزله برنامه سپاه این بود که در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرده و اقدامات امدادرسانی را برای مردم منطقه انجام دهد و حتی در بحث آواربرداری نیز کمک کند. خدمات رسانی در ابعاد مختلف شامل جمع‌آوری، ارسال، توزیع، سرکشی از منطقه، دلجویی و دیگر خدمات مورد نیاز، و در نهایت اسکان اضطراری و اسکان موقت را در دستور کار خود قرار داد.

وي تصریح کرد: براساس اعلام دفتر استانداری کرمانشاه تنها 8 هزار کانکس توسط قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه تهیه و به مناطق زلزله زده ارسال شد همچنین علاوه بر ان نیز نزدیک به 8 هزار سکوی کانکس هم به صورت بتی در مناطق احداث شد تا کانکس های ثابت بر روی آن قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی از صفر تا 100 تعداد 7 روستای دشت ذهاب به سپاه روح‌اله واگذار شد، گفت: استان مرکزی اولین استانی بود که در 19 دی ماه کار اسکان موقت را در مناطق زلزله زده به اتمام رساند و رتبه نخست را در این خدمت رسانی کسب کردیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌اله استان مرکزی تصریح کرد: تعداد 200 نفر از نیروهای پایور و رسمی سپاه روح‌الله در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند و با همراهی گروه‌های جهادی استان اقدام به خدمت رسانی به زلزله‌زدگان روستاهای محوله کردند.

سرهنگ پاسدار فراهانی با اشاره به اسامی روستاهای زلزله زده محوله به سپاه روح‌الله گفت: پیش از استقرار قرارگاه خدمات رسانی سپاه روح‌الله در این روستاها آماری از ساکنان و اهالی ارائه شد که این آمار با آنچه که بعد از استقرار کسب کردیم متفاوت بود.

وي تصریح کرد: 143 کانکس با کمک خیرین مردم و مسئولان استان مرکزی تهیه و به شکل رایگان به مناطق زلزله زده حمل و استقرار یافت. 54 سکوی نصب و کانکس ثابت توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه در منطقه ایجاد شد و در مجموع 197 واحد مسکونی موقت برای زلزله‌زدگان مهیا شد.

اين مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده توسط گروه‌های جهادی سپاه روح‌الله گفت: تلاش کردیم تا انرژی گروه‌های جهادی را برای ساخت اسکان دائم نگه داریم و علی‌رغم تقاضای بسیجیان استان برای اعزام به مناطق زلزله زده، اجازه حضور به آن‌ها را ندادیم تا در بخش اسکان دائم بتوانیم از انرژی آنان بهره بگیریم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌اله استان مرکزی گفت: 9 گروه جهادی از اراک، شازند و ساوه به استعداد 81 نفر به مناطق زلزله زده اعزام شد که 5 گروه از سپاه اراک اعزام شدند و از تاریخ 22 آذرماه تا 22 دی‌ماه حضوری فعال را در منطقه داشتند و در عرصه‌های خدماتی، فرهنگی، درمانی، عمرانی، امدادی و... به زلزله‌زدگان خدمت رسانی داشتند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش اسکان دائم ادامه داد: سپاه روح‌الله آمادگی خود را برای ساخت 250 واحد مسکونی در استان کرمانشاه اعلام کرده است اما در سیاستگذاری‌ها و واگذاری‌های کلان کشوری این تعداد تقلیل یافت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: تمام خدماتی که در بخش اسکان دائم مقرر شده تا به زلزله‌زدگان ارائه شود به مددجویان بهزیستی خواهد بود که در دو مرحله این اقدام صورت می‌گیرد.

سرهنگ پاسدار فراهانی با بیان اینکه در مرحله اول از کل 1157 واحد مسکونی که ساخته خواهد شد، 27 واحد سهمیه استان مرکزی است، گفت: ساخت این تعداد واحد مسکونی توسط سپاه روح‌الله در مرحله اسکان دائم در تعداد 10 روستای دهستان خانه شور شهرستان ثلاث باباجانی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش هزینه‌ها در این بخش برای مددجویان درصدد هستیم که میزان تسهیلات آنان را تا سقف 10 میلیون تومان کاهش دهیم و از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار