تابناک مرکزی: مسئول مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: 300 زوج نابارور در سال گذشته با داشتن شرایط موفق شدند از این مرکز کمک هزینه رایگان درمان ناباروری دریافت کنند.
کد خبر: ۵۸۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 28 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ علی اصغر غفاری زاده افزود: زوج های نابارور برای درمان از سه میلیون و 500 هزار تا 25 میلیون ریال کمک هزینه دریافت کرده اند.

وی اظهار کرد: مشارکت دولت در تخفیف هزینه درمان برای زوج هایی است که شرایط خاص همچون نداشتن سابقه درمان، سن کمتر از 40 سال . مراجعه 2 ماه قبل از فرایند درمان به مرکز ناباروری را داشته باشند.

مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: این کمک هزینه در قالب تفاهمنامه جهاد دانشگاهی استان مرکزی با دانشگاه علوم پزشکی استان برای کمک به زوج های نابارور در نظر گرفته شده است.

دکترغفاری زاده افزود: 85 درصد هزینه درمان ناباروری در این مرکز با دریافت این کمک هزینه تامین و بقیه هزینه توسط زوج های متقاضی پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: زوج های ناباروری که از سایر استان ها به مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی مراجعه کنند نیز می توانند از کمک هزینه رایگان استفاده کنند.

مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: 80 زوج نابارور سال گذشته در قالب طرح کمک هزینه درمان ناباروری، موفق شدند شرایط درمان را در این مرکز تجربه کنند.

دکترغفاری زاده افزود: از مجموع 3 هزار مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری استان مرکزی در سال قبل برای یک هزار و 500 نفر پرونده درمانی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: 70 درصد از مراجعان به مرکز درمان ناباروری، بومی استان مرکزی و بقیه از استان های لرستان، خوزستان، کرمانشاه، همدان و اصفهان به این مرکز مراجعه داشته اند.

وی گفت: در این مدت 17هزار خدمت درمانی شامل سونوگرافی، اعمال جراحی، لاپاراسکوپی، آی یو ای، ای آر تی و ای وی اف نیز به زوج های نابارور ارائه شده است.

مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: از سال 93 که مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری در استان راه اندازی شده تاکنون 120 نوزاد از روش درمان ناباروری ای آر تی متولد شده اند.

دکتر غفاری زاده افزود: در مجموع 40 درصد دلایل ناباروری مراجعان به این مرکز نارسایی جنسی مردانه، 40 درصد اختلالات جنسی زنانه و 10 درصد مشکل مشترک هر 2 زوج و 10 درصد علت های دیگری از قبیل مشکلات ژنتیکی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار