فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی:
تابناک مرکزی: فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی گفت: کنگره 6200 شهید استان مرکزی یکی از برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان است که سال آینده برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 13 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ سردار کریمی در جلسه فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی که در محل استانداری مرکزی برگزار شد در خصوص برگزاری کنگره 6200 شهید استان مرکزی گفت: این یادواره یکی از برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان است که سال آینده برگزار خواهد شد.

وی به ارائه گزارش عملکردی درخصوص اقدامات انجام شده برای برگزاری کنگره شورای سیاستگذاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی پرداخت و گفت: از سال ۹۳ تاکنون ستاد تدوین پیشینه رزم را در قالب 10 کارگروه تشکیل دادیم تا سبقه استان را در دوران دفاع مقدس احصا کند.

فرمانده سپاه روح‌اله استان مرکزی تصریح کرد: باتوجه به اینکه برای برگزاری این کنگره باید مقدمات و کارهای لازم صورت می گرفت که برای این منظور برگزاری 110 یادواره رایش‌بینی کرده‌ایم که 12 یادوراه در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه تاکنون اسناد درخور توجهی در این زمینه گردآوری شده است بیان کرد: 70 هزار رزمنده از استان مرکزی در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند که اطلاعات در این زمینه در حال پایش بوده و مصاحبات خوبی تا به این لحظه گردآوری شده است.

وی افزود: اطلاعات درخصوص یک سوم از 6200 شهید استان گردآوری و دسته بندی شده است؛ همچنین 55 جلد کتاب در راستای دوران دفاع مقدس و نقش رزمندگان و شهدای استان منتشر شده و تا پایان سال هم 15 عنوان دیگر به چاپ می‌رسد.

فرمانده سپاه روح‌اله استان مرکزی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری این کنگره از سال‌ها قبل آغاز شده و نقش دستگاه‌ها و چارت سازمانی برای همکاری تنظیم شده است و استاندار رییس کنگره، فرمانده سپاه دبیرکنگره و مدیرکل حفظ آثار رییس ستاد هستند.

کریمی استفاده از شخصیت برجسته حضرت امام(ره) را یکی از ویژگی‌های کنگره استان دانست و خاطر نشان کرد: به نقش حضرت امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس تاکنون به شکل تخصصی پرداخته نشده بود و ستاد پیشینه رزم استان وارد عمل تا کارگروه ها را تشکیل وبه طور تخصصی این موضوع را دنبال کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار