تابناک مرکزی: مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی جزو پنج استان دارای نرخ بالای طلاق است گفت: طرح‌های آموزش مهارت‌های زندگی و برنامه‌های فرهنگی در کمیته امداد استان مرکزی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۷۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 11 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، قنبر موسی نژاد با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در کشور اظهار داشت: کمیته مولود انقلاب بوده و 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) کار خود را آغاز کرد و فعالیت‌های بسیاری در راستای دستیابی این نهاد به اهدافش ارائه می شود.

وی افزود: بخشی از خدمات این نهاد به زنان معطوف شده و یکی از اهداف کمیته امداد توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مخاطبان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر 40 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی که 30هزار خانوار کمک معیشت بگیر و 22هزار خانوار زنان سرپرست خانوار هستند.

موسی‌نژاد بیان کرد: استان مرکزی جزو پنج استان دارای نرخ بالای طلاق است اما به‌واسطه اجرای برنامه‌های فرهنگی در حال حاضر فرزندان تحت پوشش ناشی از طلاق کمتر از پنج درصد هستند.

وی ادامه داد: 9 درصد ورودی‌های امداد استان مرکزی ناشی از طلاق هستند اما بحث آموزش مهارت‌های زندگی و برنامه‌های فرهنگی مدنظر است تا این آمار کاهش یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی عنوان کرد: چهار هزار خانوار تحت پوشش طرح خودکفایی و بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که دو هزار و 600 نفر از بیمه شدگان زنان سرپرست خانوار هستند.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود زنان استان مرکزی نقش آفرینی اجتماعی، اقتصادی و تولیدی داشته‌اند و توجه ویژه‌ای به مناطق محروم شده است.

وی اضافه کرد: 30 درصد مددجویان امداد مستعد ایجاد شغل هستند که ارائه مشاوره شغلی لازم به این افراد در دستور است و همچنین 43 درصد شغل ایجاد شده توسط امداد برای زنان سرپرست خانوار بوده است.

مدیرکل امداد استان مرکزی تصریح کرد: دو هزار و 260 فرزند ایتام کمتر از 15 سال و چهار هزار فرزند کمتر از 15 سال طرح محسنین و 22 هزار حامی این فرزندان در استان مرکزی وجود دارد این در حالی است که آمار مدیران در حوزه حمایت از ایتام کم است و لازم است حداقل هر یک حامی یک نفر باشند.

موسی‌نژاد بیان کرد: امسال هفت هزار و 500 ازدواج مجدد در کشور انجام شده که از این تعداد 150 ازدواج در استان مرکزی بوده است این در حالی است که توجه به ازدواج جوانان امری مهم است که بخشی از این نیاز به ازدواج مجدد باز می‌گردد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار